وزیر دفاع ونزوئلا: مخالفان برای تشکیل دولت باید از روی جسد‌های ما رد شوند

اعلام حمایت ارتش ونزوئلا از مادورو
اعلام حمایت ارتش ونزوئلا از مادورو Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر دفاع ونزوئلا روز سه‌شنبه، ۱۹ فوریه، در آستانه ورود کمک‌های انسانی از مرز کلمبیا اعلام کرد که نیروهای تحت امرش در نوار مرزی مستقر باقی می‌مانند تا از تجاوز به حریم ارضی جلوگیری کنند.

آگهی

وزیر دفاع ونزوئلا روز سه‌شنبه، ۱۹ فوریه، در آستانه ورود کمک‌های انسانی از مرز کلمبیا اعلام کرد که نیروهای تحت امرش در نوار مرزی مستقر باقی می‌مانند تا از تجاوز به حریم ارضی جلوگیری کنند.

ورود کانتینرهای غذا طرح اپوزسیون این کشور به رهبری خوان گوایدو برای کمک به مردم ونزوئلا شرایط بحران اقتصادی است.

در حالی که ونزوئلا با کمبود شدید و گسترده مواجه است، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا کمک‌های غذایی و دارویی خارجی را رد کرده است و خوان گوایدو را متهم می‌کند که با همکاری آمریکا و بهره‌گیری از فرصت کمک‌ها در پی اخلال در عملکرد دولتش است.

ایالات متحده ده‌ها تن کمک را به مرز کلمبیا و ونزوئلا ارسال کرده است، اما نیکلاس مادورو از ورود آنها ممانعت به عمل آورده است. آقای گوایدو تا روز شنبه به دولت ونزوئلا فرصت داده تا به کاروان کمک‌های آمریکا اجازه ورود بدهد و گفته است که در غیر این صورت از نیروهای داوطلب هوادار خود برای وارد کردن این کمک‌ها استفاده خواهد کرد.

رویترز
کمکهای ارسالی در انبار بزرگی در مرز کلمبیا در انتظار مجوز ورود به ونزوئلا. دولت مادورو اجازه ورود کمکهای انساندوستانه را تا کنون نداده است.رویترز

بیشتر بخوانید:

وزیر دفاع ونزوئلا در سخنانی که از تلویزیون دولتی این کشور پخش می‌شد گفت اپوزسیون برای تشکیل دولت باید از روی «جسد‌های ما» بگذرد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه ۲۹ بهمن در جریان یک سخنرانی در شهر میامی نیروهای ارتش ونزوئلا را دعوت کرده بود که به خوان گوایدو، رهبر مخالفان این کشور بپیوندند زیرا در غیر این صورت «همه چیز را از دست خواهند داد.»

حدود ۵۰ کشور جهان آقای گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یورش ۱۱هزار نفری نیروهای امنیتی به «هتل» جنایتکاران؛ زندان مملو از سلاح، مواد مخدر و موتورسیکلت بود

آزادسازی زندان؛ رهبر مافیا از یورش ۱۱هزار نیروی امنیتی به «هتل» جنایتکاران جان سالم به در برد

آتش‌گرفتن ناگهانی خودروها؛ ونزوئلایی‌ها «بنزین‌ وارداتی از ایران» را مقصر می‌دانند