سرازیر شدن سرمایه‌گذاران به آنگولا پس از خصوصی‌سازی صنعت الماس

سرازیر شدن سرمایه‌گذاران به آنگولا پس از خصوصی‌سازی صنعت الماس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فقط هفت الماس درشت محصول این کشور که به تازگی به صورت آنلاین حراج شده بیش از ۱۷ میلیون دلار می‌ارزد.

آگهی

الماس‌‌ یکی از منابع اصلی درآمد آنگولاست. فقط هفت الماس درشت محصول این کشور که به تازگی به صورت آنلاین به حراج گذاشته شده بیش از ۱۷ میلیون دلار می‌ارزد. نگاهی به چگونگی استخراج آنها داریم.

در این برنامه تجارت در آنگولا راهی بازدید از معادن الماس در شمال شرق این کشور می‌رویم. مُزِی فولا اِنگِنگِه، رئیس شورای الماس آفریقا در این سفر با کریس برنز، خبرنگار یورونیوز همراه می‌شود.

دولت آنگولا اعلام کرده که می‌خواهد در صادرات الماس در قاره آفریقا به مقام نخست برسد و رئیس شورای الماس آفریقا معتقد است با قانونگذاری و اجرای سیاستهای جدید در مورد الماس، آنگولا قطعا در مسیر رسیدن به این هدف است.

مراحل استخراج الماس

کارشناسان می‌گویند در عمق ۲۵ تا ۲۹ متری این منطقه از آنگولا معادن بالقوه الماس وجود دارد.

شرکت معادن انحصاری کوانگو، یک شرکت سرمایه‌گذاری نیمه خصوصی است که ۷۰۰ نفر کارگر محلی و خارجی دارد. در صحبت با مهندسان معدن و کارشناسان این شرکت فرآیند استخراج الماس را مرحله به مرحله از ابتدا تا انتها می‌بینیم.

در بخش اول عملیات، خاک سرخ یا همان ماسه کالاهاری با بولدوزر جمع‌آوری می‌شود. در مرحله دوم، ماشین‌های عظیم هر ساعت بیش از ۱۳۰ تن خاک را غربال می‌کنند و سپس عملیات شستشو انجام می‌شود.

خاک فرآوری شده پس از این مراحل قطعا حاوی الماس است و برای جداسازی الماس‌ها راهی مرکزی تخصصی می‌شود. جداسازی نهایی در یک مجموعه بسیار حفاظت شده صورت می‌گیرد. چشمان تیزبین جواهرشناسان الماس‌های کوچک و بزرگ را از خرده‌سنگها جدا می‌کند.

این منطقه از آنگولا الماس‌هایی با رنگهای مختلف دارد و الماس‌های صورتی رنگ آن خیلی خاص و گران‌قیمت هستند و البته الماس سفید با کیفیت اعلا هم در آن یافت می‌شود.

حفاظت از محیط زیست

و وقتی حفاری تمام می‌شود وقت آن است که خاک و گیاهان طبیعت دوباره به سرجایشان بازگردانند.

اما شرکت‌های استخراج معدن از نظر قانونی ملزم هستند به محض تمام شدن عملیات، خاک را به سر جایش بر‌ گردانند و بافت گیاهی و جانوری منطقه را احیا کنند.

تسهیل مقررات صنعت الماس و جذب سرمایه‌گذاران خارجی

در سال جاری بناست با خصوصی‌سازی صنعت الماس، این معدن بیش از ۲۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند. این سرمایه‌گذاری سالی یک میلیون دلار بازگشت سرمایه خواهد داشت. اینجا هر روز برای کشف معادن تازه الماس حفاری آزمایشی صورت می گیرد.

همچنان که مقررات صنعت الماس آسان‌تر می شود افراد بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این زمینه راهی آنگولا می‌شوند. گشایش بازاریابی، گام بزرگی برای صنعت الماس آنگولاست.

اما آیا آنگولا به زودی نخستین صادرکننده الماس آفریقا خواهد شد؟ مدیر شرکت ملی الماس آنگولا معتقد است هنوز کار زیادی برای رسیدن به این نقطه باقی مانده است.

خوزه، مانوئل اوگوستو گانگا می‌گوید: «رسیدن به این نقطه کار می‌برد. تحقیقات معدن و زمین‌شناسی برای رسیدن به کشفیات بیشتر لازم است تا بتوانیم نقش تأثیرگذاری در صنعت بین‌المللی الماس ایفا کنیم.» 

**بیشتر بخوانید: **

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

نگاهی به توسعه کشت ذرت‌؛ طلای اقتصاد آنگولا

هجوم جویندگان الماس به سیبری؛ دولت روسیه ۲۴ ساعته مشغول استخراج است

پلیس روسیه باند سارقان الماس «آلروسا» را شناسایی و دستگیر کرد