دولت ترامپ صدور ویزا برای کارگران ماهر خارجی را به شدت کاهش داده است

دولت ترامپ صدور ویزا برای کارگران ماهر خارجی را به شدت کاهش داده است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اطلاعات منتشر شده از سوی سرویس شهروندی و مهاجرت آمریکا نشانگر آن است که در سال مالیاتی ۲۰۱۸ ۶۱۰۰۰ درخواست ویزای تیپ H-1B ورود به آمریکا در همان مرحله ثبت، رد شده است.

آگهی

براساس گزارش نهادهای فدرال ایالات متحده آمریکا، دولت دونالد ترامپ اعطای ویزا به کارگران ماهر خارجی را کاهش داده است. بررسی دقیق «کارگران خارجی» یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ برای اولویت دادن به نیروی کار آمریکایی بود.

به گزارش رویترز، شمار ویزاهای کار صادر شده در طول دوره دو سال نخست ریاست جمهوری آقای ترامپ دست‌کم از سال ۲۰۱۵ به این سو بی‌سابقه بوده است. این در حالی است که کارگران ماهر، مدت بسیار بیشتری را در انتظار دریافت روادید ورود به خاک ایالات متحده می‌گذرانند.

مقام‌های دولت جمهوری‌خواه ایالات متحده می‌گویند بر اساس اصلاح مقررات مربوط به مهاجرت، اولویت به کارگران آمریکایی داده شده، تخلفات مهاجرتی کاهش یافته و روند دریافت روادید «منطقی‌تر» شده است. با این حال، وکلای امور مهاجرت معتقدند با وجود درخواست‌های قانونی موکلانشان، نهادهای مهاجرتی پرونده‌های آن‌ها را در روندهای پر پیچ و خم اداری می‌اندازند. 

اطلاعات منتشر شده از سوی سرویس شهروندی و مهاجرت آمریکا نشانگر آن است که در سال مالیاتی ۲۰۱۸ (منتهی به ۳۰ سپتامبر) ۶۱ هزار درخواست ویزای تیپ H-1B ورود به آمریکا در همان مرحله ثبت، رد شده است. این گونه از ویزا به کارگران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر داده می‌شود. این شمار درخواست رد شده، ۲ برابر بیشتر از میزان ویزاهای رد شده در تمام سال ۲۰۱۷  است. 

دولت ترامپ از سال ۲۰۱۶ توانسته نرخ بیکاری در این کشور را به شدت کاهش دهد. یکی از برنامه‌های فعلی رئیس جمهوری ایالات متحده کاهش ورود مهاجران به این کشور و حفظ فرصت‌های شغلی برای شهروندان محلی است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانشجوی فلسطینی با بورسیه هاروارد سرانجام وارد خاک آمریکا شد

تاخیر در پرداخت، اعطای ویزا به شهروندان آمریکایی برای بریتانیا را به تعویق انداخت

ترامپ با اعلام وضعیت اضطراری بر ساخت دیوار در مرز با مکزیک تاکید کرد