سخنگوی موگرینی به یورونیوز: فعلا درباره استعفای ظریف اظهارنظر نمی‌کنیم

سخنگوی موگرینی به یورونیوز: فعلا درباره استعفای ظریف اظهارنظر نمی‌کنیم
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا به یورونیوز اعلام کرد که پیش از تایید دولت ایران درباره استعفای جواد ظریف در این باره واکنشی از سوی این اتحادیه نخواهد بود.

آگهی

استعفای محمد جواد ظریف از وزارت خارجه ایران واکنش‌های متفاوتی را در صحنه بین المللی برانگیخته است. 

محمد جواد ظریف طرف اصلی اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات هسته‌ای بود. مذاکراتی که با ابتکار اتحادیه اروپا بین ایران و ۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان منجر به انعقاد توافق هسته‌ای شد.

تحلیل‌گران این توافق را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دستگاه سیاست خارجی اروپا می‌دانند.

هرچند کمیسیون اروپا در کنفرانس روزانه واکنشی رسمی به این استعفا نشان نداد اما مایا کوسیانچیچ، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال نیما قدکپور، خبرنگار یورونیوز در بروکسل که از او پرسید آیا اتحادیه اروپا درباره استعفای وزیری که نقش تعیین کننده‌ای در امضای توافق هسته ای داشته است، واکنشی نشان خواهد داد یا نه، گفت: «اتحادیه اروپا تا زمانی که استعفای محمد جواد ظریف تایید نشده باشد هیچ واکنشی نشان نخواهد داد.»

مایا کوسیانچیچ سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا درکنفرانس روزانه کمیسیون اروپا

خانم کوسیانچیچ، سخنگوی اول فدریکا موگرینی به خبرنگار یورونیوز گفت: «اتحادیه اروپا قرار نیست درباره این موضوع که بیشتر داخلی است اظهارنظری بکند اما به هرترتیب به دلیل همکاری های متعددی که با وزیر خارجه ایران داشتیم همچنان نگران این استعفا هستیم.»

مایا کوسینیاچیچ دو بار در سخنان خود تاکید کرد که محمد جواد ظریف برود یا بماند سیاست های اتحادیه اروپا در ارتباط با برجام تغییر نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدار روز دوشنبه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با رهبر ایران، رییس‌جمهوری و تصاویر منتشر شده از حضور سردار سلیمانی و غیبت محمد جواد ظریف این شائبه را بر انگیخت که شاید استعفای وی به خاطر ناهماهنگی صورت گرفته در سفر رییس‌ جمهوری سوریه به ایران بوده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاآنی: سپاه قدس بشار اسد را به تهران آورد

استعفای ظریف در گفت‌وگو با پیروز مجتهدزاده، الهه کولایی و احمد بخشایش

انقضای تحریم‌های موشکی؛ ایران در تلاش برای «اثبات اقتدار»، آمریکا و متحدان به دنبال حفظ «محدودیت‌ها»