انقلاب جدید فناوری چیست و چه زمانی رخ می‌دهد؟

انقلاب جدید فناوری چیست و چه زمانی رخ می‌دهد؟
Copyright عکس از اِی اِف پی(AFP)
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اینترنت ۵جی که از آن به عنوان انقلاب آتی در حوزه فناوری ارتباطات بی‌سیم یاد می‌شود، مهمترین سوژه مطرح در کنگره امسال تلفن همراه در بارسلون است.

آگهی

اینترنت «۵جی» (5G) که از آن به عنوان انقلاب آتی در حوزه فناوری ارتباطات بی‌سیم یاد می‌شود، مهمترین سوژه مطرح در کنگره امسال تلفن همراه در بارسلون است.

در نشست‌های رسانه‌ای پیش از برگزاری این نمایشگاه، شرکت‌هایی مطرحی همچون سامسونگ، هوآوی و شیائومی اولین گوشی‌های هوشمند دارای قابلیت پشتیبانی فناوری ارتباطی «۵جی» را رونمایی کردند.

اما چرا دستیابی به فناوری اینترنت «۵جی» به مثابه یک انقلاب انگاشته شده است؟

یک پاسخ ساده این است، با استفاده از فناوری «۴جی» شما برای دانلود یک فیلم اچ دی نیاز به ۲۰ دقیقه زمان دارید در حالی با استفاده از اینترنت «۵جی» در طول کمتر از یک ثانیه این فیلم دانلود می‌شود.

فناوری «۵جی» اجازه می‌دهد تا وسیله دستگاه هوشمند در مناطق بسیار پرجمعیت به طور همزمان به اینترنت متصل شوند. همچنین با استفاده از این فناوری ارتباط بین وسایل هوشمند برقرار می شود و این ارتباط از طریق یک گوشی هوشمند قابل کنترل و برنامه ریزی خواهد بود.

به عنوان مثال، همزمان با اعلام زمان بیدار باش توسط ساعت هوشمند، دستگاه قهوه‌ساز کار خود را آغاز می‌کند و پس از روشن شدن موتور خودروی شما و درک آغاز حرکت آن توسط حسگرهای نورِ پارکینگ، درب پارکینگ خود به خود باز می‌شود.

بیشتر بخوانید:رونمایی از اولین گوشی جی۵ شیائومی

بنابراین فناوری «۵جی» با سرعت بی‌نظیر انتقال صوت و تصویر مسیر را برای توسعه بیش از پیش شهرهای هوشمند هموارتر می‌کند و انجام جراحی‌های حساس از راه دور را برای پزشکان ممکن می‌کند.

اما توسعه آن در سطح جهان با موانعی رو‌به‌روست. هنوز مطالعات پزشکی در مورد تاثیر منفی آن بر سلامتی انسان به پایان نرسیده است. همچنین برقراری ارتباط سراسری از طریق این فناوری نیازمند استقرار صدهاهزار آنتن رادیویی جدید با امکان پشتیبانی فناوری ارتباطی «۵‌جی» است.

با این وجود، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در فاصله سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ استفاده از این فناوری در کشورهای جهان فراگیر شود.

بیشتر بخوانید:دانستنی‌ها؛ اینترنت نسل پنجم چه تفاوتی با اینترنت کنونی دارد؟

در نمایشگاه بارسلون اُپراتور اروپایی اورنج اینترنت «۵جی» را برای استفاده شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه ارائه کرد.

نمایشگاه «اِم‌دَبلیو‌سی» هر ساله در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود و به کنگره جهانی تلفن همراه شهرت دارد. پیش‌بینی می‌شود در نمایشگاه سال ۲۰۱۹ که از روز دوشنبه آغاز به کار کرد، بیش از ۱۰۰ هزار بیننده از ۲ هزار و ۴۰۰ غرفه عرضه‌کنندگان آخرین تولیدات صنعت تلفن همراه بازدید کنند.

بیشتر بخوانید:گوشی تاشوی سامسونگ؛ ۲ برابر گرانتر، با اینترنتی ۱۰ برابر سریع‌تر

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ده پدیده شگفت‌انگیز فناوری در سال ۲۰۲۰ چه خواهد بود؟

حفاظت از اطلاعات شخصی؛ ۶ راهکار برای افزایش امنیت گوشی‌های همراه

مبلغان بازی‌های ویدئویی و اینترنتی؛ رقیبان اینفلوئنسرهای اینستاگرامی