دلیل استعفای ظریف از زبان قاسم سلیمانی

دلیل استعفای ظریف از زبان قاسم سلیمانی
Copyright عکس از خبرگزاری مهر
Copyright عکس از خبرگزاری مهر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: «قرائن نشان می دهد هیچگونه تعمدی برای عدم حضور آقای ظریف در این ملاقات نبوده است»

آگهی

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه روز چهارشنبه در واکنش به استعفای وزیر امور خارجه گفت: «حتما آقای ظریف مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و طی مدت مسئولیت در وزارت امور خارجه کشورمان همواره مورد حمایت و تائید مقامات عالی‌رتبه نظام، به‌ویژه مقام رهبری بوده و هستند.»

محمد جواد ظریف شامگاه دوشنبه در اینستاگرامش خبر داد که از مقام خود استعفا داده است. روز دوشنبه بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه به ایران آمده بود و با علی خامنه‌ای، رهبر ایران، حسن روحانی، رییس‌جمهوری و قاسم سلیمانی دیدار کرده بود. در تصاویر منتشر شده از این دیدارها خبری از ظریف نبود.

برخی ناهماهنگی‌ها در نهاد ریاست جمهوری

به گزارس سپاه نیوز، قاسم سلیمانی با اشاره به عدم حضور ظریف در ملاقات اخیر رئیس جمهوری سوریه با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران چنین توضیح داد:«در جریان سفر اخیر آقای بشار اسد به تهران و ملاقات او با آقای روحانی، رئیس جمهوری ایران، برخی ناهماهنگی‌ها در نهاد ریاست جمهوری که مطرح هم شده، منجر به عدم حضور وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات و به دنبال آن گلایه‌مندی ایشان شده است.»

فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: «قرائن نشان می دهد هیچگونه تعمدی برای عدم حضور آقای ظریف در این ملاقات نبوده است و باید تاکید کنم ایشان به‌عنوان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران مسئول اصلی در حوزه سیاست خارجی کشور هستند.»

مواضع امروز قاسم سلیمانی در حالی مطرح می‌شود که نخستین بار حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری در تویترش نوشت «امان از ناهماهنگی‌ها!». پس از استعفای ظریف تصاویری از دیدار حسن روحانی، بشار اسد و قاسم سلیمانی منتشر شده بود. در برخی گمانه‌زنی‌ها عدم حضور ظریف در این دیدار به عنوان یکی از دلایل استعفا مطرح شده بود. وزیر امور خارجه ایران دیروز دلیل استعفایش را بازگرداندن وزارت امور خارجه به جایگاه قانونی‌اش در روابط خارجی اعلام کرده بود. حسن روحانی استعفای ظریف را نپذیرفته و واکنش مستقیمی به آن نداشته است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زیباکلام به یورونیوز: ظریف جسارت استعفا در ارتباط با جلسه بشار اسد با رهبر را ندارد

عفو‌بین‌الملل گزارش سال ۲۰۲۳ را در خصوص خشونت، سرکوب، سلب آزادی‌ها و نقض حقوق بشر در ایران منتشر کرد

محسن سازگارا به یورونیوز: درگیری نظامی با اسرائیل به سود خامنه‌ای تمام نخواهد شد