نیروگاه بوشهر ایران به طور موقت خاموش شد

نیروگاه بوشهر ایران به طور موقت خاموش شد
Copyright عکس از ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسئولان نیروگاه بوشهر چندی پیش نسبت به تامین نشدن بودجه سالانه نیروگاه با توجه به افزایش نرخ ارز هشدار داده بودند که پس از این هشدار مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مشکل تامین بودجه این نیروگاه را حل کرد.

آگهی

نیروگاه اتمی بوشهر در جنوب ایران از روز دوشنبه بطور موقت و برای مدت دوماه خاموش شد.

به گفته بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاموشی موقت نیروگاه بوشهر به منظور «تعویض بخشی از سوخت و تعمیرات ضروری سالانه» صورت گرفته است.

وی افزوده است که بر اساس برنامه قبلی نیروگاه بوشهر برای دوماه از شبکه برق سراسر خارج شده است.

کمالوندی همچنین افزوده است: «این عملیات بر اساس هماهنگی های قبلی میان سازمان انرژی اتمی با وزارت نیرو است. البته برای نیروگاه بهتر بود انجام این کار در تابستان انجام می شد اما به عنوان کمک به وزارت نیرو در راستای حل مشکلات مردم و جلوگیری از قطع برق در پیک مصرف، این تعمیرات سالیانه را به ایام کم مصرف یعنی اسفند ماه تا اردیبهشت هر سال منتقل کردیم.»

به گزارش ایسنا مسئولان نیروگاه بوشهر چندی پیش نسبت به تامین نشدن بودجه سالانه نیروگاه با توجه به افزایش نرخ ارز هشدار داده بودند که پس از این هشدار مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مشکل تامین بودجه این نیروگاه را حل کرد.

نیروگاه بوشهر در سال ۱۳۸۸ افتتاح شد اما از سال ۱۳۹۰ وارد شبکه برق سراسری شد. ظرفیت تولید برق در واحد یکم این نیروگاه سالانه هزارمگاوات است اما گفته می شود که در حال حاضر کمتر ازاین ظرفیت تولید می کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران: دو نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازیم

ایران: طراحی سوخت مدرن ۲۰ درصد برای راکتور تهران آغاز شد

سازمان انرژی اتمی ایران: ساخت کارخانه موتور سانتریفیوژ را آغاز می‌کنیم