مهلت گروه ویژه اقدام مالی به ایران؛ سرنوشت لایحه پالرمو سال آینده مشخص می‌شود

مهلت گروه ویژه اقدام مالی به ایران؛ سرنوشت لایحه پالرمو سال آینده مشخص می‌شود
Copyright عکس از ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که اعضای این مجمع به با نزدیک به اتفاق آرا تصمیم گیری درباره «اف ای تی اف» را به جلسه آتی در سال آینده موکول کردند.

آگهی

مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در جلسه روز شنبه خود رای گیری در مورد لایحه «پالرمو» را به پس از تعطیلات سال جدید خورشیدی موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که در جلسه روز شنبه تمام موافقان و مخالفان نظرات خود را مطرح کردند.

وی تاکید کرد: «نتایج تقریبا مشخص است؛‌ اما اعلام رای و تصمیم گیری نهایی مجمع به بعد از تعطیلات نوروز موکول شد.»

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اعلام کرد که اعضای این مجمع با نزدیک به اتفاق آراء تصمیم گیری درباره «اف ای تی اف» را به جلسه آتی در سال آینده موکول کردند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: «لایحه پیوستن ایران به پالرمو برای تشخیص مصلحت به مجمع تشخیص آمد، تا کنون چندین جلسه روی این مصوبه مجلس وقت گذاشتیم و از تمامی جوانب روی آن بحث کردیم.»

وی افزود: «از بعد اقتصادی، بین المللی ، سیاسی و امنیتی بحث شده و مخالفین و موافقین فرصت کافی پیدا کردند تا نظراتشان را بیان کنند. نمایندگان دولت و مجلس نظارتشان را دادند.»

محسن رضایی همچنین اعلام کرد که هر چه رفتار گروه ویژه اقدام مالی «سازنده تر» باشد می‌تواند بر تصمیم گیری مجمع تاثیر بگذارد.

وی افزود: «رفتار اروپایی‌ها هم بر تصمیم گیری اعضاء مجمع اثر می‌گذارد. کلا ما از رفتار اروپایی‌ها راضی نیستیم، در برجام تعهدات مهمی از جمله خرید و فروش نفت و تاسیس شعبات بانکی وجود دارد که باید به آن ها پرداخت. به هر حال رفتار اروپایی ها در نظرات اعضای مجمع می تواند اثر گذار باشد.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «اینکه بعضی ها به این تاخیرها مجمع انتقاد می‌کنند درست نیست. هر نوع تصمیم گیری عجولانه غلط است. در این تاخیر ها فرصت داده می شود به دیپلماسی کشور. نمی شود ایران به تنهایی گام هایی بردارد و طرف مقابل هیچ ضمانتی ندهند. تاخیر ها می تواند سازنده و مفید باشد. کما اینکه می گفتند تا بهمن اف ای تی اف را بررسی نکنید، چه ها می شود. الان می توانند اثر مثبتش را ببینند.»

غلامرضا مصباحی مقدم پیش از این در گفتگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرده بود که تصویب لوایح الحاق به کنوانسیون های پالرمو و «سی.اف.تی» به آرای دو سوم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیاز دارد.

تصویب دو لایحه پالرمو و «سی.اف.تی» از جمله خواسته های گروه ویژه اقدام مالی از ایران است. این سازمان که مقر آن در پاریس است حدود یک هفته پیش تا ماه ژوئن به ایران برای تصویب قوانین مورد نظر خود فرصت داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیوستن ایران به معاهدات FATF در گفت‌وگو با مصطفی میرسلیم و عباس عبدی

ایران همچنان در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باقی ماند

هکرهای مرتبط با اسرائیل مسئولیت «حمله سایبری» به جایگاه‌های سوخت در «سراسر ایران» را برعهده گرفتند