اسرائیل و روسیه برای خروج نیروهای خارجی از سوریه همکاری می‌کنند

اسرائیل و روسیه برای خروج نیروهای خارجی از سوریه همکاری می‌کنند
Copyright Photo: AFP
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«من و رئیس جمهور پوتین بر هدف مشترکی توافق کردیم که عبارت است از پاکسازی سوریه از نیروهای مخالفی که بعد از آغاز جنگ داخلی وارد این کشور شده‌اند.»

آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد کشورش برای تضمین امنیت سوریه هنگام خروج نیروهای خارجی از این کشور با روسیه همکاری خواهد کرد.

آقای نتانیاهو که یک هفته پیش میهمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بود اعلام کرد «بسیار روشن» است که حملات کشورش علیه مواضع نیروهای وابسته به ایران در خاک سوریه ادامه خواهد داشت.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نخست وزیر اسرائیل که در جمع اعضای کابینه این کشور سخن می‌گفت افزود: «من و رئیس جمهور پوتین بر هدف مشترکی توافق کردیم که عبارت است از پاکسازی سوریه از نیروهایی که بعد از آغاز جنگ داخلی وارد این کشور شده‌اند.»

عکس از ای. اف. پی

دولت روسیه هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز ضمن اعلام اینکه وضعیت سوریه «آشکارا به ثبات بیشتری رسیده است» افزود هنوز برای اعلام آنکه «تهیدات تروریستی» در سوریه تمام شده، زود است.

در حالی که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه پس از هشت سال جنگ داخلی حالا بخش گسترده‌ای از خاک این کشور را کنترل می‌کند، اسرائیل نگران آن است که باقی ماندن نیروهای وابسته به ایران و به ویژه شبه‌نظامیان حزب الله لبنان منجر به تشکیل جبهه‌ای مخالف اسرائیل در این کشور شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش سوریه: چند موشک اسرائیلی را در آسمان دمشق رهگیری و منهدم کردیم

گفتگو با دبیرکل هلال احمر سوریه درباره بحران بشردوستانه در این کشور

رویکرد کرملین در تنش میان ایران و اسرائیل از نگاه کارشناسان روس