عربستان صدور روادید برای گردشگران خارجی را تسهیل می‌کند

عربستان صدور روادید برای گردشگران خارجی را تسهیل می‌کند
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با موافقت کابینه عربستان از این پس سفارتخانه ها و کنسولگری های این کشور در سراسر جهان می توانند طی ۲۴ ساعت پس از دریافت درخواست برای گردشگران روادید صادر کنند.

آگهی

کابینه عربستان با صدور ویزای الکترونیکی برای گردشگران خارجی که قصد حضور در رویدادهای ورزشی و فرهنگی این کشور را دارند موافقت کرد.

از این اقدام دولت عربستان به عنوان گامی در راستای کاهش وابستگی این کشور به درآمد حاصل از فروش نفت و گشایش در فضای اجتماعی یاد شده است.

با موافقت کابینه عربستان از این پس سفارتخانه ها و کنسولگری های این کشور در سراسر جهان می توانند طی ۲۴ ساعت پس از دریافت درخواست ویزا برای گردشگران روادید صادر کنند. با این حال مشخص نیست ویزای صادره از چه تاریخی معتبر خواهد بود.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

عربستان قصد دارد درآمد حاصل از گردشگری در این کشور را تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۴۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برساند. این رقم در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۸ میلیارد دلار بود.

دولت عربستان اخیرا با صدور مجوز برگزاری کنسرت های موسیقی، افتتاح سالن های سینما و برگزاری رویدادهای ورزشی در نظر دارد تصویر این کشور را در سطح جهان بهبود ببخشد.

این در حالی است که دولت عربستان همزمان دست به بازداشت ده‌ها تن از فعالان حقوق بشر و مخالفان زده است. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول به تلاش‌های ریاض برای بهبود وجهه خود در سطح جهان آسیب زده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفت اعضاء با افزودن عربستان به فهرست سیاه پول‌شویی اتحادیه اروپا

چانه زنی عربستان برای جلوگیری از تصویب فهرست سیاه پول‌شویی اتحادیه اروپا

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند