سفر به حیات وحش با دوربین ۳۶۰ درجه

سفر به حیات وحش با دوربین ۳۶۰ درجه
Copyright تصویر از ویدیوی رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تماشای حیوانات وحشی، سفر روی تخته‌های شناور قطب شمال، کاوش آمازون و سفر به اعماق دریا؛ همه این‌ گشت‌وگذارها در قدیمی‌ترین پارک تفریحی پاریس امکان پذیر است. آن هم در شرایطی که شما روی یک صندلی نشسته‌اید و عینکی به چشم دارید.

آگهی

تماشای حیوانات وحشی، سفر روی یخ‌های شناور قطب شمال، کاوش آمازون و سفر به اعماق دریا. همه این‌ گشت‌وگذارها در قدیمی‌ترین پارک تفریحی پاریس فراهم آمده است، آن هم در شرایطی که شما روی یک صندلی نشسته‌اید و عینکی به چشم دارید.

این امکان با استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه و صندلی‌های متحرک فراهم آمده است. در پارک تفریحی پاریس امکان مشاهده جذابیت‌های حیات وحش از طریق ترکیبی از واقعیت مجازی و تکنولوژی‌های صوتی و تصویری امکان پذیر شده است. عینک را روی چشم می‌گذارید و تا اعماق جنگل‌های آمازون سفر می‌کنید.

این برنامه با همکاری با موسسه جین گودال، موسسه‌ای در بریتانیا که مطالعه روی پستانداران نخستین را انجام می‌دهد اجرایی شده است. در این تجربه بنا است سرگرمی و آموزش در کنار افزایش آگاهی درباره حفظ منابع طبیعی قرار گیرد.

تصویر از ویدیوی رویترز

دوربینی که توسط شیر خورده شد

ایده «غوطه‌وری وحشی» نخستین بار توسط آدریان مویسون، دامپزشک انگلیسی مطرح شد. او از سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت با ایجاد پل ارتباطی میان مردم و طبیعت برای حفاظت از منابع طبیعی تلاش کند. او بعدتر با دوربیه ۳۶۰ درجه تصاویری از حیات وحش گوشه‌وکنار جهان گرفت و آرشیو مفصلی از تصویر و صدای حیوانات متنوع تهیه کرد. البته برنامه او همیشه نیز بی‌چالش نبود. برای نمونه یک بار یکی از دوربین‌های او توسط یک شیر خورده شد و دروبین دیگرش نیز توسط یک فیل خُرد شد. اما بعد از یک سال از تصویربرداری ها او توانست از ۲۰۰ گونه جانوری تصاویری در ۴۰ کشور ثبت کند که ماحصل این تصاویر را در قالب ۶ فیلم تدوین کرده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بینندگان در صندلی‌های ویژه می‌نشینند و با یک هدست به واقعیت مجازی پیوند می‌خورند. از همان لحظه‌های نخست آنها به دل جنگل برده می‌شوند و می‌توانند تا اعماق اقیانوس‌ها سفر کنند. آنها می‌توانند بیش از هر زمان دیگری به پلنگ‌ها نزدیک شوند و مارها را از نزدیک‌ترین فاصله تماشا کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک خانواده روس به ۱۲ راکون رها شده پناه دادند

سریلانکا؛ وقتی فیل آشفته برای نجات فرزندش به دهکده پناه می‌آورد

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند