سیاحت در پایتخت آنگولا؛ اهمیت سنت، موزیک و رقص در لوآندا

سیاحت در پایتخت آنگولا؛ اهمیت سنت، موزیک و رقص در لوآندا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سیاحت در پایتخت آنگولا؛ اهمیت سنت، موزیک و رقص در لوآندا

آگهی

لوآندا پایتخت آنگولا یک کلان شهر آفریقایی با ۱۰ میلیون جمعیت است که تضادهای جالبی را در آن می توان دید. زیبایی و خرابی، ثروت و درگیری‌های روزانه برای زندگی از جمله ویژگی های این شهر است. 

در این برنامه، میکائلا ریس، که چند سال پیش بعنوان نخستین بانوی شایسته آفریقا انتخاب شد، مکان‌های مورد علاقه‌اش را در لوآندا پایتخت آنگولا به ما نشان می دهد، شهری پرجنب و جوش بین سنت و مدرنیته با آمیزه ای مناطق لوکس و ساده شهری. 

گردش شهری ما از بخش قدیمی شهر که به سبک پرتغالی ساخته شده آغاز می شود. میکائلا ریس نخستین بانوی شایسته آفریقا در حال حاضر یک ستاره تلویزیونی است و یک مزرعه را با مادرش اداره می کند

میکائلا ریس می گوید: «شهر خیلی تغییر کرده است، تعداد زیادی ساختمان قدیمی خراب شده و به جایشان ساختمان های جدید ساخته اند. ما حالا چیزهای جدیدی می سازیم زیرا به آینده چشم داریم.»

پدر میکائلا پرتغالی بود اما ریشه های آفریقایی اش قوی تر است و او در آنگولا احساس در خانه بودن را دارد.

میکائلا می گوید: «سنت برای مردم آنگولا بسیار مهم است. این مجسمه ها «متفکر» نام دارند و هر آنگولایی یکی از آنها را در خانه دارد. وقتی من برای بانوی شایسته جهان می رفتم، باید چیزی سنتی از کشورمان می بردیم و من یکی از اینها را همراهم بردم.»

آنگولا تاریخی پر از رویدادهای متفاوت دارد و به اندازه ای که سنت اهمیت دارد ، آنگولا جوان هم هست و نسل جوان به آینده نظر دارند.

سوفقا لوکاس مجری برنامه فرهنگ در شبکه تلویزیونی زیمبا آثار هنری جوانان آفریقا را می شناسد که اکنون بیشتر و بیشتر توجه جهانیان را به خود جلب کرده است.

او می گوید: «اینجا در آنگولا ما یکی از مهمترین مراکز هنری را داریم. شما گروهی از هنرمندان را دارید که همیشه به گذشته نظر دارند اما گروه دیگری «آنگولایی» بودنشان را در کارشان، در هنرشان نمایش می دهند.»

رویدادهای فرهنگی در کلان شهرهای پرجنب و جوش در این کشور قابل مشاهده است که در همه جا رویکردهای سنتی با رویکردهای مدرن در هم آمیخته است.

زمان استراحت به یک رستوان ساده‌ای که ماهی سرو می کند در شبه جزیره لوآندا که از بندر لوآندا محافظت می کند، می رویم. 

میکائلا می گوید:«شما غذای تند دوست دارد؟ ما غذایی داریم به نام دجیندونگوو و همه اینها با سیب زمینی شیرین و موز غذایی می شود که آنرا موفت می نامیم.»

گرمای نیمروز به پایان رسیده است و مردم به ساحل آمده اند، میکائلا می گوید: «به ساحل آمدن اینجا در لوآندا بویژه در آخر هفته ها خیلی مهم است. به ساحل دریا می آییم، غذا می پزیم و تمام روز را در ساحل می گذرانیم. این کار بخشی از سبک زندگی ماست.»

او می افزاید: ««زندگی شبانه در لوآندا خیلی خوب است. اگر می خواهید چیزی بنوشید و به موسیقی گوش کنید می تواند به جاهای متفاوتی بروید.»

میکائیلا  درباره رقص و موسیقی در این شهر می گوید: «موزیک واقعا برای ما مهم است. ما عاشق رقصیدن و گوش دادن به موسیقی هستیم. وقتی دور هم در خانه جمع می شویم هم همینطور. ما با موسیقی بزرگ شده ایم و موسیقی بخشی از زندگی ماست ، به نوعی در خون ماست . رقصیدن هم همین طور.»

معماری، هنر و سنت، زندگی در ساحل، موسیقی و رقص ، در واقع یک شبانه روز در لوآندا که سرشار از زندگی است اینچنین به پایان می رسد.

**به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید **

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

گردشگری در آنگولا؛ از غاری در ساحل آتلانتیک تا چادری مجلل در کویر

رقص کیزومبای آنگولا؛ شعر گامها

تسهیل سرمایه‌گذاری؛ یاری‌گر رشد اقتصادی آنگولا