فرانسه و ایران سفرای جدید خود را راهی تهران و پاریس می‌کنند

سفارت فرانسه در تهران
سفارت فرانسه در تهران Copyright عکس از خبرگزاری ایسنا
Copyright عکس از خبرگزاری ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طبق اطلاعات موجود در سایت روزنامه رسمی جمهوری فرانسه، فیلیپ تیه‌بو تجربه سال‌ها حضور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در کارنامه خود دارد.

آگهی

سفارت فرانسه در تهران با انتشار پیامی در حساب رسمی توییتری خود از انتصاب فیلیپ تیه‌بو به عنوان سفیر این کشور در ایران خبر داد. به گفته سفارت فرانسه وی در هفته‌های آینده فعالیت خود را در تهران آغاز خواهد کرد.

حمید مرادخانی، رایزن دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای سفارت ایران در فرانسه در پاسخ به یورونیوز ضمن تایید خبر تبادل سفیر میان دو کشور گفت: «سفرای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه مشخص [شده‌اند] و احتمالا طی هفته‌های آتی کار خودشان را شروع خواهند کرد.»

طبق اطلاعات موجود در سایت روزنامه رسمی جمهوری فرانسه، فیلیپ تیه‌بو تجربه سال‌ها حضور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در کارنامه خود دارد. وی پیش از این سفیر فرانسه در کره شمالی و پاکستان بوده است. آخرین مسئولیت آقای تیه‌بو ریاست یکی از بخش‌های صدور آرای دادگاه ملی حقوق پناهندگی، بالاترین مرجع قضایی رسیدگی به درخواست پناهجویان در فرانسه بوده است.

در مقابل، هنوز هیچ مقام رسمی نام سفیر جدید ایران در فرانسه را اعلام نکرده‌ است، اما خبرگزاری فرانسه به نقل از یک «منبع رسمی» از انتصاب بهرام قاسمی، سخنگوی کنونی وزارت امور خارجه به این سمت خبر داد.

حساب رسمی سفارت فرانسه در ایران همچنین به تبادل سفرای ایران و فرانسه اشاره کرده و تصویری از بهرام قاسمی را منتشر کرده است.

سفیر فرانسه در ایران در حالی معرفی شد که برخی خبرها در رسانه‌های ایران حاکی از آن است که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه بعد از طی مراحل تشریفاتی و انجام پروتکل‌های رایج اداری به عنوان سفیر ایران عازم پاریس خواهد شد و مسئولیت سفارت ایران در این کشور اروپای غربی را برعهده خواهد گرفت. بهرام قاسمی پیش از این گفته بود که به زودی سمت سخنگویی وزارت امور خارجه را ترک می‌کند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بهرام قاسمی به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه معرفی شد

دانشگاهیان ایران یاد ژیلبر لازار، ایران‌شناس فرانسوی را گرامی داشتند

فرانسه دفتر تجاری خود در روسیه را بست