خوان گوایدو خواستار تشدید تحریم‌های اروپا علیه دولت ونزوئلا شد

خوان گوایدو خواستار تشدید تحریم‌های اروپا علیه دولت ونزوئلا شد
Copyright REUTERS/Ivan Alvarado
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اخراج سفیر آلمان از ونزوئلا با واکنش خوان گوایدو رهبر مخالفان این کشور شد. او از کشورهای اروپایی خواسته تا تحریم‌های مالی علیه رژیم مادورو را تشدید کنند.

آگهی

خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا از اروپا خواسته تا تحریم‌های مالی علیه نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری ونزوئلا را سخت‌تر کند.

این نخستین واکنش رئیس جمهوری موقت خودخوانده ونزوئلا به اخراج سفیر آلمان از این کشور است.

نیکلاس مادورو روز چهارشنبه با متهم کردن دانیل کرینر، سفیر آلمان به «دخالت در امور داخلی» ونزوئلا، به وی ۴۸ ساعت فرصت داد تا این کشور را ترک کند.

گوایدو در گفت‌وگو با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در این باره تاکید کرد: «کشورهای اروپایی باید تحریم‌های مالی علیه رژیم مادورو را تقویت کنند. جامعه بین‌المللی نباید اجازه دهد منابع مالی ونزوئلا هزینه کشتن مخالفان و مردم بیگناه شود.»

تقدیر گوایدو از آلمان

گوایدو با تقدیر از آلمان برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا به اشپیگل گفت: «مادورو به شکل غیر قانونی خودش را در مقام ریاست‌جمهوری نگه داشته است. او مشروعیت قانونی ندارد تا سفیر یک کشور را عنصر نامطلوب بخواند. رژیم نه تنها با کلام سفیر را تهدید کرده که به نحوی تمامیت فیزیکی او نیز تهدید شده است.»

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به اخراج سفیر این کشور از ونزوئلا گفته بود که چنین تصمیم‌هایی تنها شرایط را وخیم‌تر می‌کند.

خوان گوایدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا اواخر ماه ژانویه خود را به عنوان رییس‌جمهوری موقت این کشور معرفی کرد. این اقدام با استقبال ایالات متحده، اکثریت قریب به اتفاق کشورهای قاره آمریکا و دولت‌های اروپایی مواجه شد. در مقابل روسیه، چین، ترکیه و ایران و برخی دیگر کشورها با اعلام پشتیبانی از ادامه کار دولت نیکلاس مادورو، هواداران تغییر رژیم در این کشور را به دخالت در سیاست داخلی ونزوئلا متهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا بانک‌هایی را که با دولت مادورو کار می کنند تحریم می‌کند

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید

خبر خوش برای مردم ونزوئلا؛ نرخ تورم به ۱۹۳ درصد رسید