اولین بار در تاریخ؛ راهپیمایی فضایی با تیمی کاملا زنانه

اولین بار در تاریخ؛ راهپیمایی فضایی با تیمی کاملا زنانه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

راهپیمایی فضایی با اهداف مختلفی انجام می‌شود از جمله برای آزمایش‌های علمی، آزمایش تجهیزات جدید و برای تعمیر ماهواره‌ها یا فضاپیماهایی که هم اکنون در فضا مشغول کارند.

آگهی

برای اولین بار در تاریخ، تیمی که تمام اعضای آن زن هستند، راهپیمایی فضایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی را انجام خواهند داد.

 بنا بر گزارش ناسا سازمان ملی علوم هوانوردی و فضا در آمریکا، قرار است در چهارچوب ماموریت «Expedition 59» خانم‌ها آن مک‌کلاین و کریستینا کوک، دو فضانوردان این سازمان در روز ۲۹ مارس اقدام به راهپیمایی فضایی کنند.

آن مک‌کلاین و کریستینا کوک

هدایت این تیم دونفره از زمین بر عهدۀ خانم کریستین فکسیول، کارشناس کنترل پرواز آژانس فضایی کانادا خواهد بود که در این روز در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون حضور خواهد داشت.

خانم فکسیول در پیامی توییتری با ابراز خشنودی از حضور در این پروژه اعلام کرد: «اگر زمانی که بزرگ می‌شدم کسی به من می‌گفت که روزی پرچم کانادا و آمریکا را در یک عکس نمایندگی خواهم کرد، هرگز چنین چیزی را باور نمی‌کردم. امروز با افتخار این کار را انجام می‌دهم.»

دیگر زنان فضانورد عضو این تیم عبارتند از ماری لارنس که سرپرست پرواز است و جکی کیگی که کنترل فعالیتهای برون ناوی (EVA) را برعهده دارد.

این راهپیمایی فضایی برای ۷ ساعت برنامه‌ریزی شده است.

بنا بر اعلام استفانی شیرهولز، سخنگوی ناسا در حال حاضر سه راهپیمایی فضایی برای فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی برنامه ریزی شده است که راهپیمایی تیم زنان، دومین راهپیمایی این مجموعه خواهد بود.
به گفته او قرار است خانم آن مک‌کلاین در اولین راهپیمایی که ۲۲ مارس انجام می‌شود نیز به همراه نیک هیگ، دیگر فضانورد آمریکایی از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج شود.

هردو فضانوردانی که به این راهپیمایی می‌روند یعنی آن مک‌کلاین و کریستینا کوک در کلاس‌های فضانوردی سال ۲۰۱۳ ناسا شرکت داشته‌اند؛ کلاس‌هایی که نیمی از شرکت کنندگان در آنها زن بودند و از میان بیش از ۶۱۰۰ متقاضی شرکت در برنامه‌های ناسا انتخاب شده بودند.

راهپیمایی فضایی با اهداف مختلفی انجام می‌شود از جمله برای آزمایش‌های علمی و آزمایش تجهیزات جدید و برای تعمیر ماهواره‌ها یا فضاپیماهایی که هم اکنون در فضا مشغول کارند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیکی هیلی به کارزار انتخاباتی خود برای ورود به کاخ سفید پایان داد

دبیرستانی در آمریکا که پذیرای مادران نوجوان محصل به همراه نوزادانشان است

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند