بحث بر سر احتمال صدراعظم شدن یک مسلمان در حزب حاکم آلمان

بحث بر سر احتمال صدراعظم شدن یک مسلمان در حزب حاکم آلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبر فراکسیون حزب دموکرات مسیحی در پارلمان آلمان در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال پیروزی یک فرد مسلمان در سال ۲۰۳۰ و صدراعظم شدن او گفت: «چرا که نه؟ اگر آنها سیاستمداران خوبی هستند و ارزش‌ها و دیدگاه‌های سیاسی ما را نمایندگی می‌کنند؟»

آگهی

سخنان رهبر فراکسیون پارلمانی حزب دموکرات مسیحی آلمان در مورد احتمال هدایت این حزب توسط یک مسلمان و رسیدن وی به مقام صدراعظم در آینده جنجال ساز شد.

رالف برینکهاوس، رهبر فراکسیون حزب دموکرات مسیحی در پارلمان آلمان در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال پیروزی یک فرد مسلمان در سال ۲۰۳۰ و صدراعظم شدن او گفت: «چرا که نه؟ اگر آنها سیاستمداران خوبی هستند و ارزش‌ها و دیدگاه‌های سیاسی ما را نمایندگی می کنند [چرا که نه؟]»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

عکس از رویترز

این پاسخ رالف برینکهاوس با انتقاد بسیاری از اعضای حزب حاکم دموکرات مسیحی روبرو شد.

الیزابت موشمان، عضو کمیته اجرایی حزب دموکرات مسیحی در این مورد گفت: «ارزش‌های اسلام با ارزش‌های ما خیلی متفاوت است. نمونه آن هنگامی است که بحث از حقوق برابر برای زن و مرد می شود.»

گروهی از اعضای حزب دموکرات مسیحی نیز با یادآوری نام حزب و وجود عبارت «مسیحی» در نام آن تاکید می کنند که یک مسلمان نمی تواند ارزش‌های این حزب را نمایندگی کند.

در مقابل برخی از اعضای حزب دموکرات مسیحی از سخنان رالف برینکهاوس دفاع کرده اند. سراپ گولر، عضو مسلمان کمیته اجرایی حزب دموکرات مسیحی تلویحا سخنان هم حزبی هایش در محکومیت سخنان رالف برینکهاوس را بر خلاف قانون اساسی آلمان دانست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعلام موعد برگزاری انتخابات آلمان؛ جانشین آنگلا مرکل ۱۰ ماه دیگر مشخص می‌شود

وزیر کشور آلمان: اسلام به آلمان تعلق ندارد

نزدیک به ۱۰۰۰ مورد حمله برضد مسلمانان در آلمان