تظاهرات و اعتصاب در بروکسل همزمان با روز جهانی زن

تظاهرات و اعتصاب در بروکسل همزمان با روز جهانی زن
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یکی از شرکت‌کنندگان محجبه می‌گوید: «یک خانم من را به دلیل یک تکه پارچه مورد اذیت و آزار قرار داد. او گفت من خانم های محجبه را دوست ندارم و دوست ندارم کنار آنها باشم. این یک تبعیض کامل است.» گزارش نیما قدکپور، خبرنگار یورونیوز در بروکسل را بخوانید.

آگهی

زنان دانشجو و محقق در دانشگاه بروکسل، پایتخت بلژیک روز جمعه همزمان با روز جهانی زن در اعتراض به عدم برابری جنسیتی اعتصاب کردند.

نمایندگان اتحادیه های کارگری بروکسل نیز روز جمعه بسیاری از زنان کارگر و کارمند را به اعتصاب تشویق کردند.

به گفته نیما قدکپور، خبرنگار یورونیوز در بروکسل هدف از این اقدام اعتراض به تبعیض‌هایی است که زنان در محیط کار با آن روبه رو می شوند. زنان شرکت کننده در تظاهرات بروکسل از تفاوت ۲۱ درصدی میزان درآمد خود با مردان سخن گفتند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

یکی از شرکت کنندگان محجبه در تظاهرات روز هشتم مارس در بروکسل می گوید: «یک خانم من را به دلیل یک تکه پارچه مورد اذیت و آزار قرار داد. او گفت من خانم‌های محجبه را دوست ندارم و دوست ندارم کنار آنها باشم. این یک تبعیض کامل است.»

وی که در محله مولنبک بروکسل کار می کند، می افزاید: «باید یکسان پنداری حجاب با آزادی را متوقف کنیم. ما [زنان محجبه] آزادیم و در زندان هم نیستیم. آزادی یعنی کاری که می خواهیم انجام دهیم و آنچه می خواهیم را بپوشیم یا نپوشیم. این برعهده شما و دیگری نیست که رفتار من با یک تکه پارچه را قضاوت کنید.»

وی می گوید: «من طرفدار آزادی هستم، آزادی اینکه حجاب داشته باشی یا نداشته باشی!»

او مشکلات اساسی زنان را بیکاری و برابری حقوق می داند. وی می گوید: «امروز به جای پرداختن به مشکلات اساسی فقط در مورد حجاب حرف می زنند.»

یکی دیگر از زنان شرکت کننده در تظاهرات روز جهانی زن در بروکسل دلیل تفاوت ۲۱ درصدی درآمد زنان با مردان را کار پاره وقت زنان عنوان می کند. امری که به گفته این شرکت کننده خودخواسته نیست. وی می گوید: «در بخش توزیع و خدمات رسانی زنان بسیاری به صورت پاره وقت کار می کنند.»

او می افزاید: «دلیل دیگر هم این است که دخترها از کودکی به سمت مشاغلی سوق داده می شوند که زنانه در نظر گرفته می شوند و پسرها هم به سمت مشاغلی هدایت می شوند که مردانه حساب می شوند. این در حالیست که در نهایت این مشاغل مردان است که درآمد بالاتری دارد.»

وی می گوید: «از هر دو نفر یک نفر در بلژیک در مورد تبعیض جنسیتی آگاهی لازم را دارد.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رای دادگاه بلژیک بر ضد ممنوعیت پوشیدن روسری در مدرسه

روز جهانی زن در سال ۲۰۱۹ در سراسر دنیا چگونه برگزار شد؟

روز جهانی زن؛ آرزوی کارکنان یورونیوز برای آینده زنان در جهان