جودو؛ اماندین بوشار فرانسوی بهترین ورزشکار زن روز نخست گرند پری مراکش شد

جودو؛ اماندین بوشار فرانسوی بهترین ورزشکار زن روز نخست گرند پری مراکش شد
جودو؛ اماندین بوشار فرانسوی بهترین ورزشکار زن روز نخست گرند پری مراکش شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جودوکار فرانسوی در فینال این وزن آنا پرز، حریف اسپانیایی خود را با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت و صاحب گردن آویز طلا شد.

آگهی

رقابت های جودو جایزه بزرگ مراکش روز جمعه همزمان با روز جهانی زن در مراکش استارت خورد و ستاره های زن جودو جهان در نخستین روز عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشتند.

بهترین جودوکار زن

اماندین بوشار، جودوکار زن فرانسوی از جمله درخشانترین جودوکاران روز نخست این تورنمنت بود. بوشار که رتبه یک جهانی را با خود یدک می کشد در رقابت های وزن منهای ۵۲ کیلوگرم خوش درخشید و عنوان بهترین ورزشکار زن روز نخست را از آن خود کرد.

جودوکار فرانسوی در فینال این وزن آنا پرز، حریف اسپانیایی خود را با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت و صاحب گردن آویز طلا شد.

اماندین بوشار پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «آنا یکی از بهترین دوستان من است. وقتی در بازیهای المپیک ریو شرکت نداشتم در اسپانیا همراه آنا بودم و با هم تمرین می کردیم. ما ارتباط دوستانه بسیار خوبی با هم داریم. من قبل از این تورنمنت در اسپانیا بودم و با آنا در باره مبارزه فینال صحبت کرده بودم. اینکه هر دو به فینال رسیدیم بسیار جالب بود. او مثل یکی از اعضای خانواده من است. من نزدیکان زیادی در اسپانیا دارم و او یکی از آنهاست. ما هر دو از مبارزه فینال لذت بردیم. اینکه هر دو در این مسابقات صاحب مدال شدیم جای خوشحالی دارد. مهم تر از همه این است که هر دو توانستیم امتیاز لازم برای شرکت در بازیهای المپیک را دریافت کنیم. حالا باید چشم به سال آینده و مسابقات آینده بدوزیم.»

بهترین جودوکار مرد

عنوان بهترین ورزشکار مرد روز نخست تورنمنت جودو مراکش به شرف الدین لطفیوف از ازبکستان تعلق گرفت. این جودوکار ازبک در فینال رقابت های وزن منهای ۶۰ کیلوگرم مردان با غلبه بر حریفی از اوکراین به مدال طلا رسید.

طلای ۴۸ کیلوگرم برای اسپانیا

مدال طلای وزن منهای ۴۸ کیلوگرم زنان را خولیا فیگروا از اسپانیا تصاحب کرد. او در فینال حریفی از رومانی را از پیش رو برداشت.

جودوکار اسپانیایی مدال طلای خود را از دستان ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو دریافت کرد.

دومین طلای ازبکستان

سردار نوریلایوف، جودوکار ازبکستانی مدال طلای وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان را به گردن انداخت. جودوکار ازبک پس از پشت سر گذاشتن کلیه حریفان در فینال ورزشکاری از کشور مصر را شکست داد.

جودوکار چین طلای ۵۷ کیلوگرم را برد

در رقابت های وزن منهای ۵۷ کیلوگرم زنان مدال طلا به چن لینگ لیان، ورزشکاری از کشور چین تعلق گرفت.

بهترین فن

بهترین فن روز نخست گرند پری مراکش یک «اوسوتو گاری» بود که جفن پریمو، جودوکار زن اسرائیلی در مبارزه رده بندی وزن منهای ۵۲ کیلوگرم مقابل ناتالی رووییر از آلمان به اجرا درآورد. این فن امتیاز ایپون و مدال برنز را برای پریمو به همراه داشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ برنز تنها مدال روسیه در روز نخست گرند اسلم یکاترینبورگ

جودو؛ کلمندی تنها مدال آور غیر ژاپنی روز نخست گرنداسلم دوسلدورف

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید