انتقاد شدید از وزارت کشور بریتانیا به دلیل مرگ نوزاد عروس داعش

انتقاد شدید از وزارت کشور بریتانیا به دلیل مرگ نوزاد عروس داعش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرزند بیست روزه خانم بیگم بر اثر سرماخوردگی و سینه پهلو جان خود را از دست داده است.

آگهی

ساعاتی پس از انتشار خبر مرگ نوزاد شمیمه بیگم، معروف به عروس داعش، انتقادها از وزارت کشور بریتانیا و به ویژه شخص سالم جاوید بالا گرفته است. 

فرزند بیست روزه خانم بیگم بر اثر سرماخوردگی و سینه پهلو جان خود را از دست داده است. 

چندی قبل خبر تمایل شمیمه بیگم، دختر بریتانیایی بنگلادشی تبار عضو داعش برای بازگشت به کشورش منتشر شد. عضو نوزده ساله خلافت اسلامی که در حال حاضر در اردوگاه در شمال سوریه زندگی می‌کند، به رسانه‌ها گفته بود که در آستانه وضع حمل قرار دارد. 

چند هفته بعد، شمیمه ۱۹ ساله که از ۴ سال پیش با فرار از خانه به داعش پیوسته بود، خبر بچه دار شدن خود را پس از سه بارداری ناموفق اعلام کرد. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

وزارت کشور بریتانیا در پاسخ به تمایل وی برای بازگشت به کشور اعلام کرد که تابعیت وی را سلب می‌کند. این تصمیم دولتی با اعتراض وکیل خانواده بیگم به مراجع قضایی مواجه شد. با این حال شمیمه نتوانست نزد مادرش در شرق لندن بازگردد. 

مرگ نوزاد خانم بیگم با اعتراض گسترده اعضای حزب کارگر مواجه شده است که دولت را به دلیل عدم احترام به قواعد بین‌‌المللی ممنوعیت سلب تابعیت و در خطر قرار دادن جان یک انسان بی‌گناه مسئوا می‌دانند. 

به‌علاوه شماری از اعضای حزب محافظه‌کار حاکم هم عملکرد سالم جاوید، وزیر کشور بریتانیا در این ماجرا را نشانگر عدم تعهد اخلاقی وی و دولت توصیف کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رد درخواست تجدید نظر «عروس داعش»؛ دادگاه بریتانیا حکم سلب تابعیت شمیمه بیگم را تایید کرد

دولت بلژیک مجبور به بازگرداندن دو زن داعشی و فرزندانشان از سوریه نیست

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد