عبدالعزیز بوتفلیقه در میان اعتراضات گسترده مردم وارد الجزیره شد

عبدالعزیز بوتفلیقه در میان اعتراضات گسترده مردم وارد الجزیره شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با ورود بوتفلیقه به کشور، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم الجزایر راهپیمایی گسترده ای در اعتراض به وی برگزار کردند و اعتصاب عمومی در پایتخت با استقبال عمومی مواجه شد..

آگهی

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایز بعد از گذراندن دو هفته در بیمارستانی در سوئیس روز یکشنبه در میان اعتراضات وسیع مردم وارد الجزایر وارد کشور شد.

بوتفلیقه روز یکشنبه وارد فرودگاه نظامی بوفاریک در جنوب غربی پایتخت شد، فرودگاهی که مقامات بلندپایه الجزایر اغلب از آن استفاده می کنند.

وی در بیانیه‌ای که از تلویزیون الجزایر پخش شد گفت که بعد از آزمایش‌های معمول پزشکی امروز یکشنبه از ژنو به کشور بازگشته است.

همزمان با ورود بوتفلیقه به کشور، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم الجزایر راهپیمایی گسترده ای در اعتراض به وی برگزار کردند و اعتصاب عمومی در پایتخت با استقبال عمومی مواجه شد.

معترضان به تصمیم بوتفلیقه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل این کشور اعتراض دارند. او برای پنجمین بار می خواهد ریاست جمهوری الجزایر را در دست بگیرد. بوتفلیقه از ۱۹۹۹ تاکنون در قدرت است و با وجود بیماری قصد ندارد از قدرت کناره‌گیری کند.

با این حال به نظر میرسد که ژنرال‌های ارتش با معترضان همدلی دارند. ژنرال قائد صالح رئیس ستاد ارتش الجزایر که در آغاز اعتراضات گفته بود معترضان تحریک شده اند، امروز با تغییر لحن گفت که مردم و ارتش چشم انداز واحدی از آینده دارند، با این حال وی اشاره‌ای به اعتراضات خیابانی مردم نکرد.

مقامات امنیتی الجزایر روز یکشنبه تدابیر شدید امنیتی در حدفاصل فرودگاه الجزیره، پایتخت، و محل اقامت عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری این کشور برقرار کردند.

حزب حاکم الجزایر از تمام طرفها خواسته است که برای پایان دادن به بحران و ترویج آشتی ملی در الجزایر با یکدیگر کار کنند با این حال به نظر نمی رسد که الجزایری ها به این خواسته توجه کنند. معترضان پیش از این پیشنهاد بوتفلیقه را رد کرده اند که خواستار آن شده است که بعد از برگزاری انتخابات به موضوع محدود شدن دوره ریاست وی پرداخته شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشورهای اسلامی چگونه سلطه خود را بر بازار جهانی شراب از دست دادند؟

نتایج یک مطالعه: بیش از ۱۰ درصد ساکنین فرانسه مهاجرند

ساخت شهرهای هوشمند اقماری؛ راه‌حل الجزایر برای بحران مسکن