موضع گیری بیش از هزار قاضی الجزایر علیه نامزدی مجدد بوتفلیقه

موضع گیری بیش از هزار قاضی الجزایر علیه نامزدی مجدد بوتفلیقه
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«ما قصد داریم از نظارت بر روند برگزاری انتخابات بر خلاف اراده ملت امتناع کنیم. ملت تنها مرجع قدرت است.»

آگهی

بیش از هزار قاضی در الجزایر اعلام کردند که در صورت نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری این کشور در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده بر روند رای گیری نظارت نخواهند کرد.

این گروه از قضات الجزایری در حالی علیه نامزدی عبدالعزیز بوتقلیقه اعلام موضع کرده‌اند که اعتراض‌ها به نامزدی رئیس جمهوری بیمار الجزایر وارد سومین هفته شده است.

قاضی‌های مخالف نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در بیانیه‌ای اعلام کردند: «ما قصد داریم از نظارت بر روند برگزاری انتخابات بر خلاف اراده ملت امتناع کنیم. ملت تنها مرجع قدرت است.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

مخالفت بیش از هزار قاضی در الجزایر با نامزدی مجدد عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری از نظر سیاسی ضربه‌ای سنگین به رئیس جمهوری ۸۲ ساله این کشور محسوب می شود.

عبدالعزیز بوتفلیقه که برای مداوای پزشکی به سوئیس رفته بود روز یکشنبه به کشورش بازگشت. او در حالی قصد دارد برای پنجمین دوره عهده دار سمت ریاست جمهوری شود که به دنبال سکته مغزی در سال ۲۰۱۳ قادر به تکلم و راه رفتن نیست.

رئیس جمهوری الجزایر از سال ۲۰۱۳ تا کنون به ندرت در انظار عمومی حضور یافته است. او پس از شدت گرفتن اعتراض‌ها به نامزدی مجددش در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ظرف یک سال رای گیری مجدد برای انتخاب جانشینش برگزار خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پنجمین جمعه اعتراضی در الجزایر؛ معترضان همچنان خواهان استعفای بوتفلیقه هستند

راهپیمایی الجزایری‌های مقیم فرانسه علیه بوتفلیقه، حاضر همیشه غایب

دانشمندان جستجوی ذرات مرموز «شبح» را در تونل‌های زیرزمینی سرن آغاز کردند