سقوط هواپیمای اتیوپی؛ کاهش کم‌سابقه قیمت سهام بوئینگ

سقوط هواپیمای اتیوپی؛ کاهش کم‌سابقه قیمت سهام بوئینگ
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی رخداد دومین سانحه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ طی پنج ماه گذشته، قیمت سهم این شرکت هواپیماسازی با آغاز داد و ستدهای روز دوشنبه بورس آمریکا سقوط کرد.

آگهی

در پی وقوع دومین سانحه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ طی پنج ماه گذشته، قیمت سهم این شرکت هواپیماسازی با آغاز داد و ستدهای روز دوشنبه بورس آمریکا سقوط کرد.

با آغاز معاملات روز دوشنبه بورس نیویورک، بهای هر سهم شرکت بوئینگ ۱۱.۱ درصد کاهش یافت و از ۴۲۲ دلار به ۳۷۵ دلار سقوط کرد. این بزرگ ترین میزان کاهش قیمت سهام شرکت بوئینگ طی ۲۰ سال گذشته بود.

البته در ادامه معاملات و تنها یک ساعت و نیم پس از به صدا درآمدن زنگ شروع به کار بورس نیویورک، افت قیمت سهام بوئینگ تعدیل شد و به ۶.۶ درصد رسید. بدین ترتیب بهای هر سهم این شرکت به ۳۹۴ دلار بازگشت.

بهای هر سهم بوئینگ دو هفته پیش به اوج تاریخی ۴۴۰ دلاری رسیده بود.

با این وجود سقوط روز گذشته هواپیمایی تولیدی این شرکت با مدل ۷۳۷ ماکس در اتیوپی روند صعود مستمر قیمت سهام این شرکت را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید:سقوط هواپیمای اتیوپی؛ هر دو ‌جعبه‌ سیاه پیدا شد

این هواپیمای مسافربری صبح روز یکشنبه با ۱۴۹ مسافر و ۸ خدمه، تنها ۶ دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه آدیس آبابا در ساعت ۸:۴۴ دچار حادثه شده و در نزدیکی شهر بیسوفتو سقوط کرده است.

تمامی سرنشینان این هواپیما که از ۳۰ ملیت متفاوت بودند، کشته شدند. ماه اکتبر گذشته نیز نمونه مشابهی از همین هواپیما با ۱۸۹ سرنشین تنها ۱۳ دقیقه بعد از ترک فرودگاه جاکارتا، پایتخت اندونزی سقوط کرده بود.

بیشتر بخوانید:سقوط هواپیما در اندونزی؛ سیگنال دستگاه ضبط صدای کابین خلبان خاموش شد

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از انتقال هواپیمای مافوق صوت کنکورد از مسیر رودخانه در نیویورک

ماجرای مرموز کشف پای قطع شده یک انسان در متروی نیویورک

محاکمه ترامپ در نیویورک ۲۰ روز پس از «سه‌شنبه بزرگ» انتخابات مقدماتی آغاز می‌شود