آمریکا تمام دیپلمات‌های خود را از ونزوئلا خارج می کند

آمریکا تمام دیپلمات‌های خود را از ونزوئلا خارج می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«این تصمیم بازتاب‌دهنده وخامت شرایط در ونزوئلا است. حضور کارکنان دیپلماتیک ایالات متحده در آنجا برای سیاست‌های آمریکا محدودیت ایجاد کرده است.»

آگهی

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن تمام دیپلمات‌های باقیمانده‌اش را از ونزوئلا خارج می کند چرا که حضور آنها در این کشور برای سیاست‌های آمریکا محدود کننده شده است. آمریکا همچنین تشدید بحران در ونزوئلا را از جمله دلایل خود برای اتخاذ این تصمیم اعلام کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: «ایالات متحده آمریکا تمام دیپلمات‌های باقیمانده در ونزوئلا را این هفته از این کشور خارج می کند. این تصمیم بازتاب‌دهنده وخامت شرایط در ونزوئلا است. به این نتیجه رسیده‌ایم که حضور کارکنان دیپلماتیک ایالات متحده در آنجا برای سیاست‌های آمریکا محدودیت ایجاد کرده است.»

در تاریخ ۲۳ ‌ژانویه سال جاری، نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا از قطع روابط دیپلماتیک کاراکاس با واشنگتن خبر داد. آقای مادورو این تصمیم را در پی به‌رسمیت شناختن خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا از سوی آمریکا به‌عنوان رئیس جمهوری موقت اتخاذ کرد. با این حال واشنگتن با هدف به چالش کشیدن مشروعیت نیکولاس مادورو از خارج کردن کامل دیپلمات‌هایش از کاراکاس خودداری کرد و تنها کارکنان دیپلماتیک غیرضروری و خانواده‌هایشان از ونزوئلا خارج شدند.

تظاهرات اعتراضی مخالفان نیکلاس مادورو قرار است از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شود. این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که ونزوئلا پنج روز است با قطع گسترده برق در کشور روبرو است، وضعیتی که عملا ونزوئلا را فلج کرده است.

بحران در تامین مواد غذایی برای مردم ونزوئلا در کنار بحران عمیق سیاسی، وضعیت نامشخصی برای آینده ونزوئلا رقم زده است.

مخالفان به رهبری خوان گوایدو که از سوی آمریکا و اکثر کشورهای اروپایی حمایت می شود، خواستار کناره گیری نیکلاس مادور رئیس جمهوری چپگرای این کشور هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر نفت آذربایجان: ونزوئلا صادرات نفت به هند را معلق کرده است

یورش ۱۱هزار نفری نیروهای امنیتی به «هتل» جنایتکاران؛ زندان مملو از سلاح، مواد مخدر و موتورسیکلت بود

آزادسازی زندان؛ رهبر مافیا از یورش ۱۱هزار نیروی امنیتی به «هتل» جنایتکاران جان سالم به در برد