مجلس عوام بریتانیا برای دومین بار توافق برکسیت را رد کرد

مجلس عوام بریتانیا برای دومین بار توافق برکسیت را رد کرد
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مجلس عوام بریتانیا با ۳۹۱ رای در برابر ۲۴۲ رای برای دومین بار به توافق برکسیت رای منفی داد.

آگهی

نمایندگان مجلس عوام بریتانیا سه شنبه شب برای دومین بار به توافق برکسیت که ترزا می، نخست وزیر این کشور با اتحادیه اروپا به دست آورده است رای منفی دادند.

در رای گیری سه شنبه شب ۳۹۱ نماینده مجلس عوام به توافق اصلاح شده برکسیت رای منفی دادند. این در حالی است که تنها ۲۴۲ نماینده به توافق مورد نخست وزیر بریتانیا رای مثبت دادند.

مجلس عوام بریتانیا قرار است فردا در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق رای گیری کند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

عکس از رویترز

ترزا می در واکنش به رای منفی پارلمان بریتانیا به توافق اصلاح شده برکسیت اعلام کرد که بر این باور است که اکثریت بریتانیایی ها خواستار خروج از اتحادیه اروپا با توافق با این نهاد هستند.

در مقابل جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف کارگر خواستار برگزاری انتخابات عمومی پس از دومین شکست دولت بریتانیا در تصویب توافق برکسیت شد. وی همچنین تاکید کرد که توافق برکسیت مورد نظر ترزا می «به وضوح نابود» شده است.

نخست وزیر بریتانیا پس از هفته ها کشمکش با بروکسل اعلام کرده بود که لندن موفق به اعمال «تغییرات حقوقی» مورد نظر خود در مورد مرز جمهوری ایرلند با ایرلند شمالی شده است.

موضوع آینده مرز جمهوری ایرلند با ایرلند شمالی از دلایل اصلی رای منفی مجلس عوام بریتانیا به توافق برکسیت در اولین رای گیری در ماه ژانویه بود.

نمایندگان مجلس عوام بریتانیا در حالی به توافق برکسیت برای دومین بار رای منفی دادند که تنها ۱۷ روز تا تاریخ تعیین شده برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا زمان باقی مانده است.

با رای منفی سه شنبه شب به توافق برکسیت پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا اکنون باید بین خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا یا تعویق برکسیت یا برگزاری انتخابات سراسری یا برگزاری همه پرسی مجدد درباره برکسیت انتخاب کند.

این در حالی است که ممکن است ترزا می تصمیم بگیرد برای سومین بار توافق برکسیت را در مجلس عوام این کشور به رای بگذارد.

دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا احتمال مذاکرات بیشتر برای اصلاح مجدد توافق برکسیت را رد کرده اند.

واکنش اتحادیه اروپا به رای منفی مجلس عوام

سخنگوی دونالد توسک، رئیس شورای اروپا در واکنش به رای منفی نمایندگان مجلس عوام بریتانیا به توافق برکسیت اعلام کرد این رای به طرز «چشمگیری» خطر خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا را افزایش داده است.

میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا نیز در واکنش به رد توافق برکسیت در مجلس عوام بریتانیا اظهار داشت که این نهاد هر آنچه در توان داشت برای دستیابی به توافق با لندن انجام داده است.

سخنگوی کمیسیون اروپا نیز سه شنبه شب تاکید کرد که اتحادیه اروپا آماده است تعویق برکسیت را در صورت درخواست «با انگیزه» بریتانیا بررسی کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برکسیت؛ نخست وزیر بریتانیا خبر از توافقی جدید با اتحادیه اروپا می دهد

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند