ابراز آمادگی دولت الجزایر برای گفت‌وگو با مخالفان

ابراز آمادگی دولت الجزایر برای گفت‌وگو با مخالفان
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار گسترده‌ای از مخالفان تشکیل دولت جدید و انتصاب نورالدین بدوی وزیر کشور سابق به مقام نخست وزیری را برای آینده این کشور خطرناک توصیف می‌کنند.

آگهی

رمطان لعمامر، معاون نخست وزیر الجزایر از آمادگی دولت این کشور برای گفت‌وگو با مخالفان خبر داد.

امکان مذاکره دولت جدید با مخالفان در حالی اعلام می‌شود که روز چهارشنبه حدود هزار نفر از معلمان و دانش‌آموزان با برپایی تظاهرات در مرکز شهر الجزیره، پایتخت، مخالفت خود را با تمدید مدت دوره چهارم ریاست جمهوری عبدالعزیز بوتفلیقه اعلام کردند.

الجزایر از یک ماه پیش و در پی بالا گرفتن اعتراض‌ها به نامزدی مجدد آقای بوتفلیقه برای انتخابات ریاست جمهوری، ناآرام شد. رئیس جمهوری ۸۲ ساله الجزایز سرانجام روز دوشنبه ۱۱ مارس با اعلام انصراف از کاندیداتوری برای پنجمین دوره ریاست جمهوری، برگزاری انتخابات را برای مدت زمان نامعلومی به تعویق انداخت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

با وجود عقب‌نشینیِ نسبی رئیس جمهوری بیمار الجزایر در برابر درخواست معترضان، مخالفت‌ها با ادامه کار وی در راس کشور همچنان ادامه دارد. شمار گسترده‌ای از مخالفان تشکیل دولت جدید و انتصاب نورالدین بدوی وزیر کشور سابق به مقام نخست وزیری را برای آینده این کشور خطرناک توصیف می‌کنند.

همزمان احمد قائد صلاح، معاون وزیر دفاع الجزایر اعلام کرد ارتش این کشور در تمام شرایط امنیت را تضمین می‌کند.

ارتش الجزایر در سال ۱۹۹۱، عملا با کودتا مانع از اجرای نتیجه انتخابات «دموکراتیک» پارلمانی و به قدرت رسیدن حزب «جبهه اسلامی برای نجات الجزایر» شد. پس از بازداشت هزاران نفر از اعضا و هواداران اسلام‌گرای این حزب، الجزایر برای یک دهه درگیر جنگ داخلی شد.

عبدالعزیز بوتفلیقه، پس از به قدرت رسیدن در سال ۱۹۹۹، بسیاری از فرماندهان پیشین ارتش را برکنار کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه اعتراض‌ها در الجزایر؛ معترضان خواستار تغییرات سیاسی فوری هستند

اعتراضات الجزایر؛ تخریب یک موزه آثار باستانی و آتش زدن یک مدرسه

درگیری شدید نیروهای امنیتی الجزایر و مخالفان بوتفلیقه در چند شهر