فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام برای چند ساعت از دسترس خارج شدند

فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام برای چند ساعت از دسترس خارج شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اختلال بوجود آمده نگرانی‌های بسیاری را بویژه برای بازاریابان و فعالان حوزه کسب و کار بوجود آورد و باعث شد که این افراد هشتگ‌هایی همچون #facebookdown و #instagramdown بوجود آورند.

آگهی

شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام که عصر چهارشنبه برای ساعاتی از دسترس خارج شده بودند، سرانجام برای کاربران قابل استفاده شدند.

این مشکل که عمدتا برای کاربران آمریکا، ژاپن و بخش‌هایی از اروپا روی داد، یکی از طولانی‌ترین وقفه‌ها در خدمات‌دهی این شبکه‌ها در سال‌های اخیر محسوب می‌شد.

علت اختلال بوجود آمده که در برخی مناطق بیش از ۱۲ ساعت طول کشید هنوز مشخص نیست و با وجود انتشار خبر رفع آن، برخی از کاربران همچنان از غیرفعال بودن اپلیکیشن فیسبوک روی گوشی‌های هوشمندشان خبر می‌دهند.

اینستاگرام در واکنش به اعتراض کاربران و پیام‌هایی که آنها دربارۀ این مشکل در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند، در پیامی توییتری اعلام کرد که از این موضوع آگاه است، می‌داند که این مساله برای کاربران ناامید کننده است و درصدد حل مشکل در اولین فرصت ممکن است.

شش ساعت پس از انتشار این پیام، اینستاگرام بار دیگر پیامی به همراه تصویری از اپرا وینفری مجری مشهور تلویزیون آمریکا که فریاد شادی سر می‌داد منتشر کرد و در پیامی کوتاه نوشت: «ما برگشتیم».

فیسبوک بطور رسمی خبر به‌روز رسانی خود را منتشر نکرد.

اختلال بوجود آمده نگرانی‌های بسیاری را بویژه برای بازاریابان و فعالان حوزه کسب و کار در این شبکه‌های اجتماعی بوجود آورد و باعث شد که این افراد در اعتراض به مشکل بوجود آمده هشتگ‌هایی همچون #facebookdown و #instagramdown ایجاد کنند؛ هشتگ‌هایی که به‌سرعت به ترندهای برتر توییتر تبدیل شدند.

برخی از شرکت‌های تبلیغاتی از جمله شرکت «Menlo Park» مستقر در کالیفرنیا که بخش عمده‌ای از درآمد خود را از طریق تبلیغات در این شبکه‌ها به دست می‌آورند، اعلام کرده‌اند که در حال بررسی میزان گستردگی تاثیرات منفی این اختلال بر کسب و کارشان هستند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حفره امنیتی آیفون؛ اینستاگرام دسترسی بدون اجازه به دوربین کاربران را رد کرد

اینستاگرام حساب کاربری ابراهیم رئيسی را نیز مسدود کرد

سناتور آمریکایی بنیانگذار فیسبوک را مجبور به عذرخواهی از قربانیان شبکه‌های اجتماعی کرد