کلمبیا؛ فناوری‌ ژاپنی که باعث افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی می‌شود

کلمبیا؛ فناوری‌ ژاپنی که باعث افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی می‌شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کشاورزان کلمبیایی شروع به استفاده از فناوری‌هایی کرده‌اند که با همکاری محققان ژاپنی توسعه یافته‌ و به استفاده بهینه از آب در کشاورزی کمک می‌کند.

آگهی

کلمبیا نیز مانند کشورهای دیگر در سراسر جهان با مشکل تغییرات آب و هوایی، کمبود آب و عدم امنیت غذایی ناشی از گرمایش زمین روبروست. در این برنامه «ژاپن در جهان» می‌بینیم که چگونه محققان ژاپنی توانسته اند با استفاده از فناوری اینترنت اشیاء در کشاورزی و و با همکاری با پژوهشگران کلمبیایی، شیوه های جدید تولید برنج را که یکی از مواد غذایی اصلی کلمبیایی هاست، گسترش داده و بهره‌‌وری را افزایش بدهند؟‌ 

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

در کلمبیا مناطقی وجود دارد که هم با بارش شدید باران روبروست و هم در فصل تابستان از خشکسالی رنج می‌برد. محققان مرکز پژوهشی در کلمبیا با آژانس بین المللی همکاری ژاپن موسوم به جایکا JICA در کلمبیا همکاری می‌کنند. این مرکز تحقیقاتی را «اتحادیه کارخانه‌‌های تولید برنج»‌ در کلمبیا موسوم به FEDEARROZ اداره می‌کند. 

 کار محققان این مرکز این است که با دستکاری ژنتیک، برنجی تولید کنند که به آب کمتری نیاز داشته و در نتیجه احتمال رشدش در شرایط آب و هوایی کلمبیا که گاهی با کم آبی روبروست، بیشتر باشد. آنها این کار را با کمک فناوری‌ نوین نظارتی موسوم به «کاکاشی الکترونیکی» که از ژاپن به این جا منتقل شده است، انجام می‌دهند.  

بیشتر بخوانید: 

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

متروی جاکارتا؛ تخصص ژاپنی در خدمت یکی از پرازدحام‌ترین شهرهای جهان