جزئیاتی از ویدئوی پخش زنده‌ در حمله مرگبار به مسجد نیوزیلند

حمله به مسجد در نیوزلند
حمله به مسجد در نیوزلند Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویدئوی حمله که حاوی تصاویر دلخراش از شلیک به حاضران در مسجد است ۱۶ دقیقه به طول می‌انجامد و روی صفحه متعلق به برنتون تارانت، یکی از مظنونان این حمله منتشر شده بود. در این ویدئو چه می‌گذرد؟

آگهی

سخنگوی شبکه اجتماعی فیسبوک روز جمعه ۱۵ مارس اعلام کرد این وبسایت به فاصله کوتاهی پس از انتشار ویدئوی پخش زنده از حمله تروریستی به مسجد در نیوزیلند، آن را حذف کرده است.

میا گارلیک، سخنگوی فیسبوک، در این‌باره گفت: «به فاصله کوتاهی پس از آنکه پخش زنده آغاز شد پلیس نیوزیلند به ما نسبت به پخش ویدئو روی فیسبوک هشدار داد و ما نیز به سرعت حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام مظنون و همچنین خود ویدئو را حذف کردیم.»

ویدئوی حمله که حاوی تصاویر دلخراش از شلیک به حاضران در مسجد است ۱۶ دقیقه به طول می‌انجامد و روی صفحه متعلق به برنتون تارانت، یکی از مظنونان این حمله منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید:در حمله به دو مسجد در نیوزیلند ۴۹ تن کشته شدند

رویترز
ضارب در فیلم با جلیقه جنگی دیده می شودرویترز

این ویدئو که به نظر می‌رسد از دوربینی قابل نصب روی سر مهاجم گرفته شده باشد، مردی را داخل خودرو با جلیقه جنگی نشان می‌دهد که به سمت مسجد نور در مرکز کرایست‌چرچ در حرکت است.

او پس از رسیدن به محل و پارک خودرو، یکی از چندین اسلحه داخل خودرو را برداشته و وارد مسجد می‌شود. مهاجم پس از ورود چندین دقیقه به تیراندازی می‌پردازد و به دفعات خشاب اسلحه خود را عوض می‌کند.

در ویدیو دیده می‌شود که فرد ضارب در مقطعی از مسجد خارج شده و اسلحه دیگری را از درون خودروی خود برمی‌دارد. وی در همان حال که به عابران شلیک می‌کند به داخل مسجد بازگشته و افراد افتاده بر زمین را هدف مجدد گلوله قرار می‌دهد.

پلیس نیوزیلند در حساب توییتر از کاربران خواسته است از به اشتراک گذاشتن ویدئوی حمله خودداری کنند

پس از اتمام تیراندازی مهاجم به درون خودرو بازگشته و زن عابری را که در حال درخواست کمک است به رگبار می‌بندد. فرد ضارب در حالی که از شیشه خودرو در حال ادامه تیراندازی است از صحنه می‌گریزد.

پلیس نیوزیلند از کاربران خواسته است از به ‌‌‌‌‌‌‌‌اشتراک گذاشتن ویدئو خودداری کنند. این در حالی است که این ویدئو به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

رویترز
نیروهای امدادرسان درمنطقه حضور دارندرویترز

در حمله به دو مسجد نور و لینوود در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند دست‌کم ۴۹ تن جان باختند.

در این دو حمله دست‌کم ۴۸ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند که در بیمارستان شهر کرایست‌چرچ تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

در میان زخمی‌ها تعدادی کودک و نوجوان هم به چشم می‌خورد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حضور مظنون حملات تروریستی نیوزیلند در دادگاه؛ او به زبان اشاره چه گفت؟

استعفای گلریز قهرمان نماینده ایرانی‌تبار پارلمان نیوزیلند در پی اتهام سرقت از یک فروشگاه لباس

آغاز سال ۲۰۲۴ در نیوزیلند؛ تصاویری از آتش‌بازی ویژه سال نو بر فراز برج اوکلند