هشت سال جنگ در سوریه؛ بیش از ۳۷۰ هزار تن از جمله ۲۱ هزار کودک کشته شدند

جنگ 8 ساله در سوریه
جنگ 8 ساله در سوریه Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه در آستانه ورود به نهمین سال جنگ داخلی در سوریه اعلام کرد تا کنون ۳۷۰ هزار تن در جریان این جنگ جان باخته‌اند.

آگهی

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه در آستانه ورود به نهمین سال جنگ داخلی در سوریه اعلام کرد تا کنون ۳۷۰ هزار تن در جریان این جنگ جان باخته‌اند.

سازمان غیرانتفاعی دیدبان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، این آمار را همزمان با ۱۵ مارس، سالروز نخستین تظاهرات اعتراضی در سوریه، منتشر کرده است.

مطابق آمار این نهاد، از مجموع آمار کشته‌شدگان، ۱۱۲ هزار و ۶۲۳ تن را غیرنظامیان تشکیل می‌داده‌اند و در میان آن‌ها ۲۱ هزار کودک و ۱۳ هزار زن به چشم می‌خورد.

جنگ داخلی سوریه که در پی سرکوب خونین تظاهرات مسالمت آمیز توسط حکومت بشار اسد آغاز شده بود، پس از چند سال به صحنه نزاع قدرت‌های خارجی، جریان‌های جهادی و گروه‌های شورشی بر سر تسلط بر مناطق این کشور بدل شد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

رویترز
بشار اسد در ماه گذشته با سفر به تهران با رهبر جمهوری اسلامی دیدار کرد. ایران بزرگترین متحد منطقه ای حکومت سوریه به شمار می رود.رویترز

مداخله نظامی مستقیم نیروهای ایرانی و روسی در حمایت از حکومت بشار اسد در سال ۲۰۱۵ کفه جنگ را در نزاع با شورشیان به سود حکومت بعث سوریه تغییر داد.

بنابر اعلام سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، در این جنگ حدود ۱۲۵ هزار سرباز از ارتش سوریه و شبه نظامیان متحد آن کشته شدند و ۶۷ هزار جنگجو شامل شورشیان سوری و همچنین نیروهای نظامی کرد جان خود را از دست داده‌اند.

بیش از ۶۶ هزار نیروی جهادی شامل جنگجویان داعش و هیئت تحریرالشام، شاخه سابق القاعده در سوریه، نیز در جریان این جنگ کشته شده اند.

در مجموع ۱۳ میلیون تن از ۲۱ میلیون تن جمعیت سوریه در داخل این کشور آواره شده اند یا به کشورهای دیگر پناه برده اند.

تخمین زده میشود جنگ حدود ۴۰۰ میلیارد دلار به سوریه لطمه زده باشد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی روسیه به غوطه شرقی جان ۳۷ غیر نظامی را گرفت

دیده بان حقوق بشر سوریه: پنج روز بمباران غوطه شرقی ۴۱۶ کشته بر جا گذاشت

جنگ داخلی سوریه بیش از ۳۴۰ هزار کشته برجای گذاشته است