مرگ ده‌ها نفر در اندونزی به دنبال وقوع سیل

مرگ ده‌ها نفر در اندونزی به دنبال وقوع سیل
Copyright عکس از خبرگزاری رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های محلی در اندونزی خبر داده‌اند که بارش‌های سیل‌آسای اخیر در شهر سنتانی در شرق استان پاپوا تا کنون مرگ ۶۳ نفر و زخمی‌شدن ده‌ها نفر دیگر را به دنبال داشته‌است.

آگهی

مقام‌های محلی اندونزی از کشته‌شدن دست کم ۶۳ و زخمی شدن ۵۹ نفر دیگر به دنبال بارش‌های سیل‌آسای اخیر در شرق استان پاپوا خبر دادند. بارش شدید باران که از روز شنبه ۱۶ فوریه در شهر سنتانی آغاز شده بود، باعث جاری شدن سیل در این منطقه شده است.

ستوپو نوگروهو، سخنگوی ستاد مدیریت بحران اندونزی با بیان اینکه، سیل دست کم ۹ خانه و ۲ پل را ویران کرد افزود: «تلاش برای دسترسی به مناطق آسیب دیده ادامه دارد. از شدت سیل کاسته شده و ۱۲۰ نفر هم به علت ویران شدن خانه هایشان در اداره‌های دولتی پناه داده شده اند.»

فرودگاه بین‌المللی سنتانی در شهر سنتانی واقع شده و بزرگترین فرودگاه در منطقه پاپوا به شمار می‌آید. تصاویر مخابره شده از منطقه نشان می‌دهد که یک فروند هواپیما نیز در فرودگاه در جریان سیل اخیر آسیب دیده است. سازمان‌های امدادی و داوطلب در حال کمک به سیل‌زدگان هستند و پیش‌بینی شده تعداد آسیب‌دیدگان در این حادثه افزایش یابد.

بارندگی شدید و جاری شدن سیل در فصل بارندگی در اندونزی که از نوامبر تا آوریل ادامه می یابد، همه ساله خسارت زیادی به مناطق مختلف در این کشور وارد می کند. در ماه ژانویه سال جاری نیز براثر جاری شدن سیل ۷۰ تن از ساکنان جزیره سولاوسی جان خود را از دست دادند. سال گذشته نیز به دنبال وقوع طوفان استوایی و رانش زمین در جزیره جاوا دست کم ۱۹ نفر کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اندونزی؛ فعال شدن قله آتشفشانی و افزایش شمار قربانیان زلزله

زلزله اندونزی؛ یک کارمند برج مراقبت برای کمک به پرواز آخرین هواپیما کشته شد

افزایش شمار تلفات زمین لرزه‌ و سونامی در اندونزی به ۸۳۲ تن