راننده‌ای در مخالفت با سیاست‌های مهاجرتی ایتالیا اتوبوسی را آتش زد

راننده‌ای در مخالفت با سیاست‌های مهاجرتی ایتالیا اتوبوسی را آتش زد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک راننده اتوبوس در ایتالیا روز چهارشنبه در مخالفت با سیاست‌های مهاجرتی دولت ایتالیا اتوبوس با ۵۱ سرنشین را ربود و در نهایت اتوبوس را‌ آتش زد.

آگهی

یک راننده اتوبوس در میلان ایتالیا روز چهارشنبه ۲۰ مارس، اتوبوسی را با ۵۱ سرنشین ربود و آن را به آتش کشید.

با ورود پلیس به هیچکدام از سرنشینان اتوبوس آسیبی وارد نشد. دانش‌آموزان برای حضور در ورزشگاه سوار بر این اتوبوس بودند که در میان راه راننده مسیر خودش را تغییر داد. به گزارش رسانه‌های محلی راننده‌ اتوبوس دانش‌اموزان سرنشین را تهدید به سوزاندن اتوبوس کرده و گفته بود که هیچکس از آنجا سالم خارج نمی‌شود.

شاهدانی که در اتوبوس بوده‌اند روایت کردند که راننده نسبت به سیاست‌های مهاجرتی در ایتالیا معترض بوده است. بر اساس گزارش خبرگزاری ایتالیا او سنگالی‌تبار بوده و سال ۲۰۰۴ شهروندی ایتالیا را به دست آورده است. سرنشینان اتوبوس همچنین گفته‌اند که او با دانش‌آموزان را با چاقو تهدید کرده بود.

تماس دانش‌آموز با خانواده

یکی از دانش‌آموزان توانست با موبایل خود به خانواده‌اش خبر بدهد و آنها نیز مساله را به سرعت به پلیس خبر دادند. پلیس نیز با ورود به حادثه توانست در حالی که راننده دور اتوبوس بنزین ریخته بود، عملیات نجات را انجام داده و تمامی مسافران را از اتوبوس خارج کند. اتوبوس توسط میان خودرو پلیس احاطه شده و در نهایت بعد از برخورد با خودروهای پلیس متوقف شد.

راننده این اتوبوس دستگیر شده و برای درمان سوختگی به بیمارستان منتقل شده است. خبرگزاری انسا ایتالیا راننده اتوبوس را فردی به نام «اوسینو سی» معرفی کرده است. این فرد پیشتر پرونده‌های بازداشت و محکومیت داشته است. اوسینو سو پیش از این نیز به ظن آدم ربایی، برنامه‌ریزی برای قتل دسته‌جمعی و مقاومت در برابر اجرای قانون مورد بازپرسی قرار گرفته بود. این فرد همچنین سال ۲۰۰۴ شهروندی ایتالیا را گرفته و در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ در دو مورد محکوم شده است، یکی رانندگی به هنگام مستی و یک مورد مزاحمت جنسی. او ۱۵ سال کارمند شرکت اتوبوسرانی بوده و در این سال‌ها هیچ مسئله‌ای علیه او از سوی مسافران طرح نشده بود.

این حادثه تلفات خاصی بر جای نگذاشت و تنها برخی از مسافران برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند. اغلب آنها در حین عملیات نجات و تخلیه از اتوبوس دچار خراش و آسیب شده بودند. اتوبوس به طور کامل سوخت و تنها اسکلتی از آن باقی ماند.

مدت‌هاست که دولت‌ راست‌گرای ایتالیا در مورد سیاست‌های خود در قبال پناهجویان و مهاجران با انتقادهایی مواجه است. با این حال دولت ایتالیا نقدها را وارد ندانسته و مدعی است در برابر مهاجران سیاست سختگیرانه‌ای ندارد. در همین حال مخالفان سیاست‌های کنونی دولت ایتالیا مسوولان این کشور را در مرگ مهاجرانی که در دریا غرق می‌شوند، دخیل می‌دانند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«اروپا باید در سیاست‌ مربوط به پناهجویان عقب‌افتادگی خود را جبران کند»

امام جماعت ایرانی به اتهام کمک به قاچاق مهاجران در فرانسه به زندان محکوم شد

وزیر مهاجرت ایتالیا، مصمم در دفاع از حقوق مهاجران