ماکرون: ترزا می ۵ درصد شانس دارد

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سران اتحادیه اروپا روز جمعه نیز در روز دوم اجلاس به بریتانیا هشدار دادند دو گزینه‌ی پیشنهادی آخرین شانسی است که اتحادیه به این کشور داده است تا بتواند برکسیت را روان عملی کند

آگهی

پس از آنکه ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، در جلسه روز گذشته سران اتحادیه اروپا اطمینان داد که رای قاطع نمایندگان مجلس کشورش را در حمایت از طرح تعویق برکسیت دولتش جلب خواهد کرد، سران اتحادیه بیش از پیش نسبت به شانس او در کسب نظر نمایندگان دچار تردید شده‌اند.

این خبر را منابع مطلع نزدیک به مقامات اتحادیه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در جلسه هفت ساعته‌ روز گذشته گفته است قبل از اینکه به بروکسل بیاید گمان می‌کرده ترزا می حدود ۱۰ درصد شانس جلب موافقت مجلس را داشته باشد اما بعد از شنیدن حرف‌های او تخمین‌اش را تا ۵ درصد پایین آورده است.

یکی از حاضران در نشست گفته است به محض تمام شدن این عبارت رئیس جمهور فرانسه، دونالد توسک رئیس شورای اروپا، گفته است آقای ماکرون «خیلی خوشبین» بوده است.

سران اتحادیه اروپا روز جمعه نیز در روز دوم اجلاس به بریتانیا هشدار دادند دو گزینه‌ پیشنهادی آخرین شانسی است که اتحادیه به این کشور داده است تا بتواند برکسیت را به شکلی روان عملی کند.

بیشتر بخوانید:

رویترز
شارل میشل نخست‌وزیر بلژیک گفته است گزینه‌های پیشنهادی آخرین شانسی است که اتحادیه اروپا می‌تواند به بریتانیا بدهدرویترز

شارل میشل، نخستوزیر بلژیک، دراینباره گفت امیدوار است نمایندگان بریتانیا تصمیمی «منطقی» بگیرند و از طرح ترزا می برای تعویق برکسیت حمایت کنند. آقای میشل افزود: «این شاید آخرین شانس برای بریتانیا باشد تا بگوید برای آینده چه میخواهد.»

رهبران اتحادیه اروپا عصر پنج‌شنبه در مقابل خواست بریتانیا برای به تعویق انداختن تاریخ خروج این کشور از اتحادیه دو گزینه را مطرح کرده‌اند.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، عصر روز پنجشنبه گزینه های ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا را درباره تعویق برکسیت مطرح کرد.

بر اساس گزینه‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا، چنانچه نمایندگان پارلمان بریتانیا هفتۀ آینده با توافق ماه نوامبر لندن و بروکسل در موضوع برکسیت موافقت کنند، آن‌گاه تاریخ برکسیت تا ۲۲ ماه مه (۲ ماه دیگر، یک روز پیش از آغاز انتخابات پارلمانی اروپا) به تعویق خواهد افتاد.

اما اگر این توافق برای سومین بار در پارلمان رد شود، آنگاه تاریخ اجرایی شدن برکسیت تا ۱۲ آوریل (تنها ۲۲ روز) به تعویق خواهد افتاد و تا قبل از پایان این فرصت بریتانیا باید به طور روشن اعلام کند که چه تصمیمی در موضوع برکسیت خواهد گرفت.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بریتانیا از اتحادیه اروپا خواست اجرای برکسیت را سه ماه عقب بیندازد

پارلمان بریتانیا به تعویق برکسیت رای داد

رئیس شورای اروپا: بدلیل «حملات شخصی» از نامزدی در انتخابات پارلمان اتحادیه صرف نظر می‌کنم