نبیه بری به پمپئو: تحریم حزب‌الله بر لبنان تبعات منفی دارد

نبیه بری به پمپئو: تحریم حزب‌الله بر لبنان تبعات منفی دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دفتر رییس مجلس لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نبیه بری به پمپئو توضیح داده که حزب‌الله لبنان یکی از احزاب رسمیت یافته درون مجلس و دولت لبنان است و به همین خاطر مقاومت نظامی آن در برابر اسرائیل نیز نتیجه تداوم اشغال مناطقی از لبنان از سوی اسرائیل انجام شده‌است.

آگهی

نبیه بری، رییس پارلمان لبنان در دیدار روز جمعه خود با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که اعمال تحریم‌ها بر حزب‌الله لبنان بر این کشور و لبنانی‌ها تاثیر منفی دارد.

دفتر آقای بری در بیانیه‌ای اعلام کرد که رییس مجلس لبنان به پمپئو توضیح داده که حزب‌الله لبنان یکی از احزاب رسمیت یافته درون مجلس و دولت لبنان است و به همین خاطر مقاومت نظامی آن در برابر اسرائیل نیز نتیجه تداوم اشغال مناطقی از لبنان از سوی اسرائیل است.

پمپئو که با همسرش به لبنان وارد شده بود در فرودگاه بیروت در جمع خبرنگاران، حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی نامید. آمریکا از سال ۱۹۹۷ تاکنون حزب‌الله لبنان را به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی کرده و تحریم‌هایی علیه این گروه اعمال داشته است. علاوه بر آمریکا، بریتانیا نیز به تازگی اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه حزب‌الله لبنان اعمال خواهد کرد.

اکتبر سال گذشته دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا مصوبه‌ای گذراند که در آن بر تشدید تحریم مالی حزب‌الله لبنان و مجازات حامیان مالی این گروه تاکید شده بود. دفتر ارتباطات رسانه‌ای کاخ سفید نیز در همین زمینه تاکید کرد که این تحریم‌ها با هدف جلوگیری از دسترسی حزب‌الله به شبکه مالی در دستور کار دولت آمریکا قرار گرفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

 تنش بین اسرائیل و لبنان بارها به درگیری نظامی منجر شده است. آخرین درگیری این دو به تابستان سال ۲۰۰۶ میلادی بازمی‌گردد. این درگیری میان نیروهای حزب‌الله لبنان و اسرائیل ۳۳ روز به طول انجامید. 

مایک پمپئو در سفر اخیر خود به لبنان با چند چهره‌ سیاسی این کشور دیدار و‌ گفت‌وگو داشته است. وزیر امور خارجه آمریکا در سفرش به بیروت با ریا الحسن، وزیر کشور لبنان و سعد الحریری، نخست وزیر این کشور دیدار کرده است. بر اساس گزارش‌ها او برای دیدار با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان راهی بعبدا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بریتانیا همکاری با حزب‌الله لبنان را ممنوع می‌کند

یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی حزب‌الله در آمریکا اتهامات خود را پذیرفت

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پمپئو دوست ترامپ را «جبار» نامید

آمریکا ۱۴ شخص و ۱۷ نهاد جدید را به فهرست تحریم‌های ایران اضافه کرد

حریری در گفتگو با یورونیوز: حزب‌ الله سیاست من در قبال خلیج فارس را نمی‌پذیرد