حملات هوایی به صنعا؛ شکست آتش‌بس در یمن

 حملات هوایی به صنعا؛ شکست آتش‌بس در یمن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با موج حملات جدید از جمله به پایگاه هوایی «الديلمی» در صنعا، آتش‌بسی که با میانجیگری سازمان ملل متحد بین حوثی‌ها و عربستان و متحدانش برقرار شده بود، شکسته می‌شود.

آگهی

به گزارش تلویزیون العربیه، ائتلاف به رهبری عربستان با از سرگرفتن حملات هوایی، مواضع حوثی‌ها در صنعا پایتخت یمن را هدف قرار داده است.

بدین ترتیب با موج حملات جدید از جمله به پایگاه هوایی «الديلمی» در صنعا، آتش‌بسی که با میانجیگری سازمان ملل متحد بین حوثی‌ها و عربستان و متحدانش برقرار شده بود، شکسته می‌شود.

پیش از اعلام خبر حمله هوایی عربستان، حوثی‌ها در وب سایت خبری خود «المسیره»، با انتشار خبری ادعا کردند که یک پهپاد جاسوسی ساخت آمریکا از نوع «MQ1» را روز جمعه در آسمان صنعا سرنگون کرده‌اند.

متیو تالر، سفیر آمریکا در یمن روز پنجشنبه حوثی‌ها را به سنگ‌اندازی و کندی در محقق شدن کامل آتش‌بسی که با میانجیگری سازمان ملل متحد بدست آمده بود متهم کرد و افزود که تسلیحاتی که حوثی‌ها در اختیار دارند تهدیدی برای دیگر کشورهای منطقه است.

به گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد، جنگ داخلی زندگی را برای اکثر یمنی‌ها طاقت‌فرسا و حدود ۲ میلیون نفر از آنان را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرده است.

تهدید ناشی از کمبود غذا و قحطی در یمن کمتر از بمب و گلوله نیست. بسیاری از یمنی‌ها از گرسنگی رنج می برند. به گزارش سازمان ملل متحد ۷۵ درصد از جمعیت حدود ۲۷ و نیم میلیون نفری این کشور، یا به عبارتی بیش از ۲۲ میلیون نفر از آنان، نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

در بحران و جنگ داخلی یمن، ایران از حوثی‌ها و عربستان و متحدانش از دولت در تبعید یمن به رهبری عبد ربه منصور هادی حمایت می‌کنند. حوثی ها در سال ۲۰۱۴ میلادی آقای هادی را از قدرت برکنار کرده و کنترل صنعا پایتخت را بدست گرفتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حملهٔ هوایی نیروهای ائتلاف به صنعا در سایه خطر شیوع کرونا در یمن

ساکنان یمن از گرسنگی به تغذیه از برگ درختان روی آورده اند

سازمان ملل: یمن در برابر دیدگانمان در حال فروپاشی است