دو هواپیمای نیروی هوایی روسیه در خاک ونزوئلا فرود آمدند

دو هواپیمای نیروی هوایی روسیه در خاک ونزوئلا فرود آمدند
Copyright REUTERS/Carlos Jasso
Copyright REUTERS/Carlos Jasso
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رویترز به نقل از یک خبرنگار محلی در ونزوئلا خبر داد که دو هواپیمای روسی روز شنبه ۲۳ مارس وارد فرودگاه مرکزی کاراکاس شدند. نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری ونزوئلا روز چهارشنبه اعلام کرده بود که روسیه بنا دارد کمک‌های دارویی به این کشور ارسال کند. او درباره نحوه رسیدن این کمک‌ها توضیح بیشتری نداده بود.

آگهی

دو هواپیمای نیروی هوایی روسیه روز شنبه در فرودگاه اصلی ونزوئلا فرود آمدند. به گزارش رویترز این دو هواپیما یک مقام رسمی دفاعی روسیه و نزدیک به ۱۰۰ سرباز را به ونزوئلا آورده‌اند.

این خبر را رویترز به نقل از یک روزنامه‌نگار محلی منتشر کرده است. به نظر می‌رسد همکاری‌ میان مسکو و کاراکاس رو به افزایش است.

اطلاعات موجود در یک وبسایت ردیابی نشان می‌دهد که روز جمعه دو هواپیما از فرودگاه نظامی در روسیه بلند شده و یک سایت دیگر ردیابی‌ نیز نشان می‌دهد که یکی از این هواپیماها روز یکشنبه کاراکاس را ترک کرده است.

حضور این دو هواپیمای نظامی در ونزوئلا سه ماه پس از آن اتفاق افتاد که دو کشور در خاک ونزوئلا تمرین مشترک نظامی انجام داده بودند. آنچه از سوی نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری کنونی ونزوئلا اقدامی با هدف تحکیم روابط میان دو کشور خوانده شد و اعتراض آمریکا را به دنبال داشت. آمریکا این اقدام روسیه را دست‌اندازی در منطقه خواند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حضور رئیس ستاد نیروهای زمینی روسیه در کاراکاس

خاویر مایورکا، روزنامه‌نگار ونزوئلایی روز شنبه در توییتر خود نوشت: «هواپیمای نخست حامل واسیلی تانکشکروف، رئیس ستاد نیروهای زمینی روسیه بود و هواپیمای دوم نیز که یک هواپیمای باری مدل آنتونوف بوده ۳۵ تن مواد حمل کرده است.»

بر اساس اطلاعات سایت ردیابی پرواز یک جت مسافربری و یک هواپیمای باری نظامی روز جمعه فرودگاه نظامی اشکالوفسکی روسیه را به مقصد کاراکاس ترک کرده‌ و در میانه راه در سوریه نیز توقف داشته‌اند. یک سایت دیگر ردیابی نیز از خروج هواپیمای باری روسیه در غروب روز یکشنبه از کارکارس خبر داده است.

پیگیری برای پی بردن به دلایل حضور هواپیمای روسی در ونزوئلا

دلایل ورود این دو هواپیما به خاک ونزوئلا هنوز مشخص نیست. رویترز برای دسترسی به اطلاعات بیشتر این مساله را از منابع خبری مختلف پیگیری‌ کرده است. وزارت اطلاعات ونزوئلا به درخواست رویترز برای پاسخ به سوال‌ها جوابی نداده است.

در عین حال وزارت دفاع و وزارت امور روسیه نیز به درخواست‌های رویترز برای گفت‌وگو در این زمینه پاسخ نداده‌اند. همچنین سخنگوی کاخ کرملین نیز به سوالات رویترز پاسخی ارایه نکرده است.

فرود بمب‌افکن‌های روسی به خاک ونزوئلا

به گزارش رویترز در ماه دسامبر دو هواپیمای بمب‌افکن روسیه که قادر به حمل سلاح هسته‌ای بودند، در حمایت از دولت مادورو در ونزوئلا فرود آمدند.

مادورو البته روز چهارشنبه پیش اعلام کرده بود که روسیه بنا دارد هفته آینده محموله دارو به این کشور بفرستد اما درباره جزییات اینکه این محموله چطور به ونزوئلا خواهد رسید توضیحی ارایه نکرده بود. او همچنین از ارسال محموله ۳۰۰ تنی کمک‌های بشردوستانه‌ روسیه در ماه فوریه به این کشور خبر داده بود.

در ماه فوریه مادورو هرگونه واردات کمک‌های بشردوستانه به ریاست خوان گوایدو، رهبر مخالفان این کشور را قدغن کرده بود. این کمک‌ها بنا بود از مرز مشترک ونزوئلا و کلمبیا وارد این کشور شود اما مادورو جلوی آن را گرفت.

**بیشتر بخوانید:
**

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوختگیری جت‌های روسی در آسمان

راهپیمایی دوباره مخالفان در ونزوئلا؛ روسیه نسبت توسل به زور به آمریکا هشدار داد

اخراج چهره مخالف ونزوئلا از کلمبیا؛ گوایدو: آزار و اذیت مادورو به بوگوتا رسیده است