یوفا برای رسیدگی به شعارهای نژادپرستانه در بازی انگلیس وارد عمل شد

یوفا برای رسیدگی به شعارهای نژادپرستانه در بازی انگلیس وارد عمل شد
Copyright روبترز
Copyright روبترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی توهین‌های نژادی به بازیکنان سیاهپوست در جریان بازی انگلستان و مونته نگرور، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) روز سه‌شنبه ۲۶ مارس اعلام کرد پرونده تحقیقی برای رسیدگی به «رفتار نژادپرستانه» در این مسابقه باز کرده است.

آگهی

در پی توهین‌های نژادی به بازیکنان سیاهپوست در جریان مسابقه انگلستان و مونته‌نگرو، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) روز سه‌شنبه ۲۶ مارس اعلام کرد پرونده تحقیقی برای رسیدگی به «رفتار نژادپرستانه» در این مسابقه باز کرده است.

در این مسابقه که در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۰ انجام شد و با پیروزی ۵ بر ۱ انگلیس خاتمه یافت، دنی روز مدافع انگلیس هدف «آواز میمونی» شماری از تماشاگران قرار گرفت. این آواز حرکتی با تلقید صدا و رفتار میمون‌ها در سکوهای تماشاگران است که به منظور تمسخر نژادی بازیکنان سیاهپوست انجام می‌شود.

در این بازی همچنین رحیم استرلینگ، زننده گل نهایی انگلیس، در طول بازی به دفعات توسط شعارهای نژادی مورد توهین و تحقیر قرار گرفت.

رحیم استرلینگ، مهاجم انگلیس در این باره به تلویزیون اسکای اسپورت گفت: «من آواز نژادپرستانه را شخصا نشنیدم اما دنی (رز) من را متوجه کرد که آنها دارند چه کار میکنند به همین خاطر خواستم با این حرکت[اشاره به کیپ بودن گوش‌ها در زمان شادی پس از گل] به آن‌ها نشان دهم برای اینکه ما را عصبانی و متوقف کنند به چیزی بیشتری احتیاج دارند.»

او در ادامه گفت: «شما باید کاری کنید که وقتی بخواهند چنین عملی را انجام دهند اول یکبار دیگر فکر کنند.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

رویترز
رحیم استرلینگ پس از زدن گل پنجم انگلیس به توهین های نژادی تماشاگران واکنش نشان دادرویترز

گری ساوت گیت، مربی انگلستان، اعلام کرده است که اتفاق را به یوفا گزارش خواهد کرد.

علاوه بر شکایت انگلیس، یوفا گزارش داور، گزارش هیئت رسمی اعزامی خود و همچنین گزارش گروه مستقل ناظر «فیر» را که به صورت تخصصی حوادث نژادپرستانه در زمین فوتبال را رصد می‌کند درنظر خواهد گرفت.

یک مقام مسئول در سازمان «فیر» گفت: «امیدواریم یوفا مصمم عمل کند. مجازات‌هایی که در موارد این‌چنینی می‌توانند اعمال شوند بسته به نوع رفتارهای سرزده می‌توانند از بستن بخشی از استادیوم تا تعطیلی کل استادیوم متغیر باشند.»

کالوم هادسون-اودوی بازیکن دیگر انگلستان نیز گفت که صدای توهین های نژادی را شنیده است

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازی نیمه‌تمام لیگ قهرمانان اروپا با زانو زدن بازیکنان از سر گرفته شد

لیگ اروپا؛ از اخراج رونالدو تا نمایش نماد نژادپرستی در شب شگفتی لیون

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش