مجلس عوام بریتانیا از هیچ‌کدام از هشت گزینه پیشنهادی برای خروج برکسیت از بن‌بست حمایت نکرد

مجلس عوام بریتانیا از هیچ‌کدام از هشت گزینه پیشنهادی برای خروج برکسیت از بن‌بست حمایت نکرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این رویکرد احتمالا نشانگر آن است که کلاف سر در گم برکسیت کماکان ادامه خواهد یافت.

آگهی

نمایندگان مجلس عوام بریتانیا هر هشت گزینه پیشنهادی خود برای برون رفت مذاکرات برکسیت از بن بست را رد کردند.

شامگاه چهارشنبه نمایندگان مجلس عوام پس از ساعت‌ها بحث و جدل، تمام گزینه‌ها برای خروج با یا بدون بدون توافق را رد کردند. این رویکرد احتمالا نشانگر آن است که کلاف سر در گم برکسیت کماکان ادامه خواهد یافت.

با این حال مجلس عوام به تعویق تاریخ اجرای برکسیت رای مثبت داد. 

خروج بدون توافق

گزینه نخست (B) خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در تاریخ تعیین شده از سوی شورای اروپا، یعنی ۱۲ آوریل بود. این گزینه با ۴۰۰ رای مخالف در برابر تنها ۱۶۰ رای موافق رد شد.

بازار مشترک

گزینه دوم، (D) موسوم به «بازار مشترک ۲.۰» با طرح پیوستن به بازار واحپ اروپا و توافق بر سر مقررات گمرکی با ۲۸۳ رای مخالف و ۱۸۸ رای موافق  رد شد.

ماندن در منطقه اقتصادی مشترک اروپا

گزینه سوم (H) پیشنهاد ماندن بریتانیا در منطقه اقتصادی مشترک اروپا و پیوستن این کشور به توافق معامله آزاد اروپا بود. این گزینه با ۳۷۷ رای مخالف و ۶۵ رای موافق رد شد.

مذاکرات با اتحادیه اروپا برای ایجاد گمرک واحد و فراگیر

گزینه چهارم (J) پیشنهاد ادغام اروپا در مذاکرات با اتحادیه اروپا برای ایجاد گمرک واحد و فراگیر را برای کل پادشاهی بریتانیای کبیر (منجمله ایرلند شمالی) را می‌داد. این گزینه هم با ۲۷۲ رای مخالف و ۲۶۴ رای موافق رد شد.

اتحاد گمرکی و پیوستن محدود به بازار مشترک

گزینه پنجم (K) که در واقع پیشنهاد حزب کارگر بود، ناظر بر اتحاد گمرکی و پیوستن محدود به بازار مشترک بود. این طرح هم با ۳۰۷ رای مخالف در برابر ۲۳۷ رای موافق رد شد.

ابقای بریتانیا در اتحادیه اروپا

گزینه ششم (L) فراخوان به بحث دوباره درباره اجرای ماده ۵۰ معاهده لیسبون بود؛ ماده‌ای که پیشتر دولت محافظه‌کار بریتانیا با اعلام اجرای آن روند جدایی از اتحادیه اروپا را آغاز کرده بود. طراحان این پیشنهاد خواستار بازنگری در شیوه جدایی از اتحادیه اروپا بودند. براساس این طرح، جدایی بدون توافق، به معنای لغو جدایی و بی‌سرانجام ماندن رای به برکسیت و در نتیجه، ابقای بریتانیا در اتحادیه اروپا بود. این طرح هم با ۲۹۳ رای مخالف در برابر ۱۸۴ رای موافق رد شد.

برگزاری رفراندوم جدید برای همه‌پرسی هرگونه توافق جدایی

گزینه هفتم (M) خواستار برگزاری رفراندوم جدید برای هرگونه توافق برای برکسیت بود. این گزینه با ۲۹۵ رای مخالف در برابر ۲۶۸ رای موافق ، رد شد.

برکسیت بدون توافق اما مدیریت شده

گزینه هشتم (O) پیشنهاد می‌داد که دولت بریتانیا در صورت به توافق نرسیدن با اتحادیه اروپا، یک برکسیت بدون توافق اما مدیریت شده را در پیش گیرد. این گزینه با ۴۲۲ رای مخالف در برابر ۱۳۹ رای موافق رد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجلس عوام بریتانیا با هر ۴ پیشنهاد نمایندگان در مورد برکسیت مخالفت کرد

مجلس بریتانیا برای سومین بار توافق برکسیت ترزا می را رد کرد

کلاف سردرگم برکسیت: مجلس عوام برای سومین بار به طرح ترزا می رای می‌دهد