ارتش سوریه از حمله هوایی اسرائیل به شهر حلب خبر داد

ارتش سوریه از حمله هوایی اسرائیل به شهر حلب خبر داد
Copyright رويترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اپوزیسیون سوریه می گوید اسرائیل در این حمله هوایی، انبار مهمات نیروهای ایرانی و یک فرودگاه نظامی که مورد استفاده تهران قرار میگیرد را هدف قرار داده است.

آگهی

به گفته ارتش سوریه، هواپیماهای اسرائیلی روز چهارشنبه به یک منطقه صنعتی در شهر حلب حمله کرده‌اند که تنها منجر به خسارت‌های مادی شده است.

ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جنگنده‌های متخاصم به منطقه‌ای صنعتی در شیخ نجار در حومه حلب حمله کردند و پدافند هوایی چند موشک دشمن را سرنگون کردند.»

با این حال اپوزیسیون سوریه می گوید در این حمله هوایی، انبار مهمات نیروهای ایرانی و یک فرودگاه نظامی که مورد استفاده تهران قرار می گیرد، مورد هدف قرار گرفته است.

حمله هوایی ارتش اسرائیل به شهر حلب باعث قطع برق در این شهر شده است. حلب دومین شهر بزرگ سوریه و از جمله شهرهای صنعتی کشور به شمار می رود و یکی از مراکز اصلی مخالفان دولت اسد بوده است. این شهر برای سالها از سوی دمشق و همچنین نیروهای روسیه بمباران می شد تا آنکه در نهایت به کنترل نیروهای بشار اسد درآمد.

خبرگزاری رویترز به نقل از کارشناسان نظامی نوشته است که شهر حلب یکی از مناطق اصلی حضور نیروهای سپاه پاسداران ایران است که به نیروهای نظامی ارتش سوریه در منطقه کمک می کنند. این نیروها در چند سال گذشته در کنار نیروهای ارتش سوریه علیه نیروهای اپوزیسیون جنگیدند و به شکست مخالفان دولت اسد کمک کردند.

با افزایش نفوذ ایران در سوریه و کمک به دولت بشار اسد برای سرکوب مخالفان، هراس اسرائیل از نفوذ ایران در نزدیکی مرزهایش افزایش یافته است. در چند سال گذشته اسرائیل بطور مرتبط اهدافی را که گفته می شود مرتبط با نیروهای ایرانی در سوریه است، مورد حمله قرار داده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پیش از این گفته بود که اسرائیل صدها بار در چند سال گذشته برای محدود کردن فعالیت ایران و حزب الله به سوریه حمله کرده است.

هدف اسرائیل از حملات مکرر به نیروها و منابع مرتبط با ایران در سوریه، مجبور کردن نیروهای ایرانی به خروج از سوریه است.

ایران در مقابل به اسرائیل هشدار داده است که در صورت ادامه حملات اسرائیل به سوریه، به این حملات پاسخ خواهد داد. تهران به کرات گفته است که حضورش در سوریه به دعوت دولت سوریه صورت گرفته است و برنامه‌ای برای خروج فوری از سوریه ندارد.

حمله روز چهارشنبه اسرائیل به شهر حلب، نخستین حمله اسرائیل به سوریه پس از به رسمیت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است. اسرائیل در جریان جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷، ارتفاعات جولان سوریه را تصرف و به اشغال خود درآورد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست کم ۲۲ نیروی هوادار دولت سوریه در یورش مخالفان در حلب کشته شدند

ظریف در دمشق: باید با کشورهای معتقد به حقوق بین‌الملل و نه قانون جنگل همکاری شود

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند