شهرآورد ۸۹؛ برد شش امتیازی پرسپولیس و هموار شدن راه سومین قهرمانی

پرسپولیس با غلبه بر استقلال به قهرمانی نزدیک شد
پرسپولیس با غلبه بر استقلال به قهرمانی نزدیک شد Copyright عکس از سایت نود (محمد کرمعلی)
Copyright عکس از سایت نود (محمد کرمعلی)
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پرسپولیس با این پیروزی با ۴۸ امتیاز در صدر جدول باقی ماند و اختلاف خود را با استقلال و دو تیم دیگر مدعی یعنی سپاهان و تراکتورسازی به پنج امتیاز رساند.

آگهی

تیم پرسپولیس تهران در هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران موفق شد با یک گل از سد رقیب سنتی خود، استقلال بگذرد.

کسب نتیجه دربی ۸۹ از آن جهت برای هر دو تیم بسیار مهم و حیاتی بود که قرمزها با برد راه هتریک در قهرمانی را برای خود هموار می ساختند و آبی های پایتخت بالابردن بخت خود برای کسب عنوان قهرمانی پس از مدت ها برای نخستین بار صدرنشینی را در لیگ را تجربه می کردند.

دیدار پر سر و صدای دو تیم مدعی راس ساعت شانزده در حضور بیش از هفتاد هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

تیم استقلال که با جذب مهره های کارآمد و تاثیرگذار در نیم فصل دوم چهره ای متفاوت را از خود به نمایش گذاشته است در ابتدای بازی هجومی تر از پرسپولیس ظاهر شد و با خلق چند موقعیت خطرناک تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفت.

در حالیکه مسابقه به تدریج به تعادل نزدیک می شد گل دقیقه ۲۱ احمد نوراللهی که با ضربه سر و از روی ارسال از نقطه کرنر به ثمر رسید ورق را به نفع سرخ پوشان برگرداند.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ پس از به ثمر رساندن گل برتری کنترل توپ و میدان را از دست استقلال خارج کردند و با خلق چند موقعیت دیگر به خصوص در دقایق ۳۰ و ۳۶ تا آستانه زدن گل دوم نیز پیش رفتند.

انتهای نیمه نخست تکل کمال کامیابی نیا بر روی فرشید اسماعیلی در داخل محوطه جریمه سبب شد تا داور مسابقه به علامت پنالتی در سوت خود بدمد. این پنالتی اما برای شاگردان شفر ثمری به همراه نداشت چرا که فرشید اسماعیلی با یک ضربه چیپ توپ را به آسمان فرستاد.

نیمه دوم برغم خلق موقعیت های متعدد از سوی دو تیم گلی به همراه نداشت و این مسابقه با همان تک گل احمد نوراللهی به سود سرخپوشان پایتخت به پایان رسید.

پرسپولیس با این پیروزی با ۴۸ امتیاز در صدر جدول باقی ماند و اختلاف خود را با استقلال و دو تیم دیگر مدعی یعنی سپاهان و تراکتورسازی به پنج امتیاز رساند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرسپولیس پیروز فینال جنجالی شد؛ جام حذفی هم به قرمزها رسید

جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس؛ مربی که در کلاس معرفت به بازیکنان تیم ملی نمره صفر داده بود

پرسپولیس و استقلال در دیداری جنجالی به تساوی ۱-۱ دست یافتند