درخشش جودوکاران هلندی در دومین روز رقابتهای جایزه بزرگ تفلیس

درخشش جودوکاران هلندی در دومین روز رقابتهای جایزه بزرگ تفلیس
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یکی از زیباترین صحنه‌های مسابقات این روز، در جریان مسابقۀ آلفا عمر دالو و بوهدان زوسکو به نمایش درآمد. جودوکار فرانسوی با اجرای فن اورا ناگه، مهارت دیدنیِ خود را در این ورزش نشان داد.

آگهی

هلندی‌ها در دومین روز رقابتهای جودوی گرجستان، جایزه بزرگ تفلیس خوش درخشیدند.

در این روز فرانک دو ویت، جودوکار ۲۳ ساله وزن منهای ۸۱ کیلوگرم توانست در مسابقه‌ای دیدنی و نمایشِ سرعت و قدرتی مثال زدنی، تیمو کاولیوس از آلمان را شکست دهد. او در مبارزۀ خود، از تکنیک منتسب به شوتا خابارلی، جودوکار گرجی استفاده کرد.

دو ویت، برنده دو گراند اسلم، در اولین نیمه نهایی خود نیز آلفا عمر دالو، جودوکار ۲۲ ساله فرانسوی و برندۀ نقرۀ گراند اسلم دوسلدورف را شکست داد.

فرانک دو ویت می‌گوید: «این مسابقه برای من بسیار مهم بود. اگرچه آنچه را که امروز به نمایش گذاشتم چندان خوشایند مربی‌ام نبود. ما هر دو بازی را با استراتژی آغاز کردیم و به‌سرعت هم به نتیجه رسیدیم. این مسابقه برای من مهم بود زیرا این سبک کار من در جودو است. من دوست دارم که اینطوری مسابقه بدهم. اما خوب بعضی وقتها باید تکنیکی‌تر عمل کنم. شاید به همین دلیل است که از سال ۲۰۱۷ میلادی طلایی نگرفته بودم.»

در رقابتهای زنان نیز، دیگر جودوکار هلندی در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم یعنی سانی ورمر توانست هموطن خود گکه ون دن برگ را ابتدا با اجرای فن آشی گوروما و سپس اوسایکومی مغلوب کرده و با کسب امتیاز ایپون، پیروز مسابقه شود. هر دو جودوکار، خارج از تشک دوستانی نزدیک هستند اما روی تاتامی تنها به پیروزی می‌اندیشند.

سانی ورمر می‌گوید: «ما در تیم هلند به سختی تمرین کردیم. می‌خواستیم بهترین بازی را ارائه دهیم و نتیجۀ خوبی بگیریم. حریف من هم همینطور فکر می‌کرد و به‌سختی تمرین کرده بود. من در این مسابقه احساسی دوگانه داشتم زیرا دوست داشتم که او هم برنده شود. با این وجود، برنده شدن خودم کمی بیشتر برایم مهم بود. در زمان مسابقه کمی عصبی بودم و بسیار خوشحالم که برنده شدم.»

گیوم شن، جودوکار فرانسوی وزن منهای ۷۳ کیلوگرم نیز با مهارتی کم‌نظیر و اجرای فن اوشی ماگدیل استرادا، جودوکار کوبایی را شکست داد و صاحب طلا شد. این اولین طلای جایزه بزرگ این جودوکار ۳۲ ساله محسوب می‌شد.

اما یکی از زیباترین صحنه‌های مسابقات این روز، در جریان مسابقۀ آلفا عمر دالو و بوهدان زوسکو، جودوکار اوکراینی به نمایش درآمد. جودوکار فرانسوی با اجرای فن اورا ناگه، مهارت دیدنیِ خود را در این ورزش نشان داد.      

بیشتر بخوانید:

جایزه بزرگ تفلیس؛ شکست جوانترین قهرمان جودوی زنان مقابل هماوردی از فرانسه

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خواهر و برادر ژاپنی طلای قهرمانی جودو را بردند

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت