درخشش جودوکاران فرانسه و کوزوو در آخرین روز جایزه بزرگ تفلیس

درخشش جودوکاران فرانسه و کوزوو در آخرین روز جایزه بزرگ تفلیس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

امسال در رقابتهای تفلیس تنها دو جودوکار زن کوزوویی شرکت کردند و شگفتی آنکه هر دو نیز صاحب طلا شدند.

آگهی

در سومین روز رقابتهای جودوی گرجستان جایزه بزرگ تفلیس، لوانی ماتایاشویلی، جودوکار کشور میزبان توانست در مسابقه مقابل الکساندر واخاویاک از بلاروس به پیروزی برسد و طلای وزن مثبت ۱۰۰ کیلو را از آن خود کرد.

لری خابلوف، رئیس کمیته ملی المپیک گرجستان، شادمان از این افتخار، طلای او را بر گردنش آویخت.

در رقابتهای زنان، کلیما آنتومارچی جودوکار کوبایی وزن منهای ۷۸ کیلو و دارندۀ مدال برنز جهان، مسابقه فینال را به لوریانا کوکا از کوزوو واگذار کرد. لوریانا با دو امتیاز وازاری که حاصل اجرای فنون کوچی ماکیکومی و سپس تکنیک سوییپ بود، پیروزمندانه تشک را ترک کرد.

امسال در رقابتهای تفلیس تنها دو جودوکار زن کوزوویی شرکت کردند و شگفتی آنکه هر دو نیز صاحب طلا شدند. آنهم در حالی که حتی مربی‌شان نیز همراهشان نبود.

لوریانا کوکا می‌گوید: «من به نوعی می‌دانستم که چگونه با او مبارزه کنم. با این وجود مبارزه روی تشک مسابقه با مبارزه در زمان تمرین در باشگاه متفاوت است. من تنها قبل از مسابقه با مربی‌ام صحبت کردم که اکنون در کوزوو است. او در جریان این گفتگو دستورالعمل‌هایی را به من توصیه کرد و خوشبختانه این توصیه‌ها نتیجه داد.»

در آخرین روز این رقابتها، یک کوبایی دیگر نیز روی تشک رفت.

ایوان فیلیپ سیلوا مورالز، جودوکار وزن منهای ۹۰ کیلو و دارندۀ مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی مقابل گئورگی پاپوناشویلی از کشور میزبان حاضر شد و در رقابتی تنگاتنگ درنهایت اولین طلای این مسابقات را برای کوبا به ارمغان آورد.

ایوان فیلیپ سیلوا مورالز می‌گوید: «ما می‌دانستیم که جودوکاران گرجستان واقعا سرسخت هستند. به همین دلیل طرح من این بود که با حرکت پاهایم به پیش بروم و سپس از فن آشی وازا استفاده کنم. استراتژی خوبی بود و نتیجه داد. البته فکر می‌کنم که جنبه فیزیک کار هم مهم بود زیرا حریف من خیلی خسته بود و همین موضوع به من اجازه داد تا برنده بشوم.»

برنده رقابت سنگین وزن در گروه زنان، جولیا تولوفوآ از فرانسه بود که توانست بئاتریس سوزا از برزیل را با اجرای فن اوسوتو گاری شکست دهد و به این ترتیب سومین طلا را برای تیم فرانسه به دست آورد و این تیم را در صدر جدول مدال‌آوران تفلیس قرار دهد.

یکی از دیدنی‌ترین صحنه‌های رقابتها در آخرین روز نیز در زمان مسابقۀ کازبک زانکیشیو از روسیه و اجرای فن اوراناگه خلق شد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ میکائیل اوزلر ترک مرد برتر روز پایانی گرند پری آنتالیا لقب گرفت

جودوکار هجده ساله ژاپنی با شکست قهرمان جهان پدیده رقابت های مسترز چین شد

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید