بوتفلیقه اعضای دولت جدید الجزایر را منصوب کرد

نورالدین بدوی نخست وزیر الجزایر
نورالدین بدوی نخست وزیر الجزایر Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این فهرست نام ژنرال احمد قائد صالح، رئیس ستاد ارتش الجزایر نیز به عنوان معاون وزیر دفاع به چشم می‌خورد. وی همچنین بر اساس قانون الجزایر دومین شخص بعد از نخست‌وزیر در کابینه شناخته می‌شود.

آگهی

عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر نام ۲۷ عضو کابینه جدید این کشور را اعلام کرد. در این میان، پست نخست وزیری بار دیگر به نورالدین بدوی سپرده شده که از ۲۰ روز پیش رهبری دولت الجزایر را به عهده دارد.

در فهرست اعضا جدید کابینه الجزایر که روز یکشنبه ۱۱ فروردین منتشر شد، نام ۸ وزیر پیشین که در عضویت کابینه باقی مانده‌اند دیده می‌شود. در این فهرست نام ژنرال احمد قائد صالح، رئیس ستاد ارتش الجزایر نیز به عنوان معاون وزیر دفاع به چشم می‌خورد. وی همچنین بر اساس قانون الجزایر دومین شخص بعد از نخست‌وزیر در کابینه به شمار می‌رود. ژنرال احمد قائد صالح همان کسی است که روز سه‌شنبه ۷ اسفند خواستار به کارگیری ساز و کار قانون اساسی برای برکناری بوتفلیقه به دلیل «ناتوانی» شده بود.

بیشتر بخوانید:

بر اساس قانون اساسی الجزایر، شخص رئیس جمهوری فرماندهی کل نیروهای مسلح را در اختیار دارد.

بر خلاف اعضا ابقا شده، نام رمضان عمامره که در فهرست کابینه در ۲۰ اسفند گذشته به عنوان نخست وزیر مشترک با نورالدین بدوی و وزیر امور خارجه اعلام شده بود، در کابینه جدید دیده نمی‌شود. به جای او صبری بوقدوم ۶۰ ساله که تا پیش از این سفیر الجزایر در سازمان ملل متحد بود، به وزارت امور خارجه گمارده شده است.

آقای بدوی پیش از این قول داده بود یک کابینه متشکل از وزرای فن‌سالار (تکنوکرات) شامل اعضای جوان از زن و مرد معرفی کند.

الجزایر هفته‌هاست که با اعتراضات عمومی علیه عبدالعزیر بوتفلیقه رئیس جمهوری این کشور مواجه است که از ۱۹۹۹ تاکنون بر مسند قدرت است. بوتفلیقه چندی پیش از نامزدی برای پنجمین دوره ریاست جمهوری انصرف داد و انتخابات را به تعویق انداخت. با این حال این تصمیم معترضان را راضی نکرد زیرا او با تعویق انتخابات، در واقع بر طول دوره ریاست جمهوری خود افزوده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیانیه ریاست جمهوری الجزایر: بوتفلیقه قبل از ۲۸ آوریل استعفاء می‌دهد

صدها هزار تن از مخالفان بوتفلیقه در پایتخت الجزایر تظاهرات کردند

چه کسانی مهره‌های کلیدی در عرصۀ قدرت الجزایر هستند؟