میشل بارنیه: احتمال برکسیت بی‌توافق هر روز بیشتر می‌شود

میشل بارنیه: احتمال برکسیت بی‌توافق هر روز بیشتر می‌شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مشاور برکسیت پارلمان اروپا نیز روز گذشته گفت «خروج سخت» بریتانیا از اتحادیه اروپا «تقریبا گریزناپذیر» شده است.

آگهی

میشل بارنیه، مذاکره‌کنندهٔ ارشد اتحادیهٔ اروپا در مورد برکسیت اعلام کرد احتمال آنکه بریتانیا بدون رسیدن به توافق با اروپا از این اتحادیه خارج شود هر روز بیشتر می‌شود.

آقای بارنیه در کنفرانسی خبری در بروکسل گفت: «انجام برکسیت بدون توافق هرگز خواست من نبوده است اما این امر هر روز محمتل‌تر می‌شود.»

وی هشدار داد که ۲۷ عضو اتحادیه اروپا برای این رویداد آماده می‌شوند و افزود: «فراموش نکنیم که چهار ماه پیش ما با ترزا می به توافق رسیدیم، یعنی دولت بریتانیا و شورا و پارلمان اروپا و اگر بریتانیا می‌خواهد اروپا را به شکلی روشمند ترک کند، این توافق‌نامه تنها توافق ممکن است.»

گی ورهوفشتات، مشاور برکسیت پارلمان اروپا نیز روز گذشته گفت «خروج سخت» بریتانیا از اتحادیه اروپا «تقریبا گریزناپذیر» شده است.

شورای اروپا با رد درخواست دولت محافظه کار مهلت نهایی اجرای برکسیت را ۱۲ آوریل تعیین کرد. نمایندگان مجلس عوام بریتانیا نیز خروج بدون توافق با اتحادیه را تأیید نکرده‌اند.

مذاکره‌کنندهٔ ارشد اتحادیه اروپا همچنین گفت که اگر مجلس بریتانیا از توافق پیشین صرف‌نظر نکند آنگاه این کشور یا باید خروج بدون توافق را بپذیرد یا باید مهلت خروج روشمند را بیشتر کند.

میشل بارنیه در این باره گفت:‌ «بسیاری از شرکت‌های اروپایی به ما هشدار داده‌اند که دورهٔ عدم اطمینان نباید ادامه پیدا کند. وانگهی، اگر بریتانیا تا موعد انتخابات پارلمان اروپا همچنان عضو اتحادیه باشد این کشور ناگزیر می‌شود با برگزاری انتخابات هزینهٔ سیاسی نیز بپردازد.»

روز گذشته مجلس بریتانیا چهار طرح دیگر را که از سوی نمایندگان برای انجام برکسیت پیشنهاد شده بود، رد کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی  بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژان کلود یونکر: به بریتانیا فرصتی بیشتر از ۱۲ آوریل داده نخواهد شد

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت