پاریس به نسرین ستوده شهروندی افتخاری اعطا کرد

تصویر نسرین ستوده بر ساختمان کانون وکلای پاریس
تصویر نسرین ستوده بر ساختمان کانون وکلای پاریس Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسه در روز یکم فروردین امسال رسما از مقام‌های تهران خواست که نسرین ستوده را آزاد کنند و هشدار داد که دفاع از برجام به معنی دادن «چک سفید امضا» به ایران در زمینه حقوق بشر نیست.

آگهی

شورای شهر پاریس به نسرین ستوده، وکیل ایرانی شهروندی افتخاری اعطا کرد.

اعضای شورای شهر پاریس روز دوشنبه ۱۲ فروردین به اتفاق آرا افتخار شهروندی پایتخت فرانسه را به این وکیل و کنشگر حقوق بشر دادند که هم اکنون در ایران در زندان به سر می‌برد. وی اخیرا به ۳۸ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است.

در بیانیه‌ای که شورای شهر پاریس به همین مناسبت منتشر کرد، آمده که شهروندی افتخاری پاریس به نشانه «حمایت و تجلیل» از نسرین ستوده، برای «شجاعت بی‌بدیلش» به او اعطا می‌شود. شورای شهر پاریس همچنین در همین بیانیه خواستار «آزادی فوری» خانم ستوده شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه با یادآوری جایزه پارلمان اروپا موسوم به ساخاروف به خانم ستوده در سال ۲۰۱۲ آمده است که شهرداری پاریس به نسرین ستوده برای «ایستادگی خلل‌ناپذیر» او در «دفاع از آزادی‌های بنیادین و حقوق زنان» درود می‌فرستد و مبارزه او را «الگو و منبع الهام» می‌داند.

بیشتر بخوانید:

نسرین ستوده که سال گذشته به دفاع از جنبش موسوم به «دختران خیابان انقلاب» برخاسته بود، تاکنون بارها زندانی شده و اکنون در حال سپری کردن محکومیت پنج ساله خود در زندان است. او مخالف قانون حجاب اجباری برای زنان بوده است. دادگاه انقلاب تهران دلیل محکومیت او را ارتکاب جرایم «جاسوسی» و «تشویق به گناه» اعلام کرده است.

کانون وکلای پاریس نیز در روزهای اخیر خواستار آزادی فوری خانم ستوده شده و تصویر بزرگی از او را بر روی ساختمان مقر خود در خیابان اوسمان نصب کرده است.

فرانسه در روز یکم فروردین امسال رسما از مقام‌های تهران خواست که نسرین ستوده را آزاد کنند و هشدار داد که دفاع از برجام به معنی دادن «چک سفید امضا» به ایران در زمینه حقوق بشر نیست.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نسرین ستوده و سه کنشگر از بلاروس، آمریکا و نیکاراگوئه برنده «نوبل جایگزین» شدند

۱۶۰هزار نفر نامه کانون وکلای فرانسه در حمایت از نسرین ستوده را امضا کردند

پارلمان اروپا خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط نسرین ستوده شد