پوتین: جسد سرباز اسرائیلی را پس از ۳۷ سال پیدا کردیم

زکریا باومل، سرباز اسرائیلی که ۳۷ سال پیش در نبرد سلطان یعقوب لبنان کشته شد
زکریا باومل، سرباز اسرائیلی که ۳۷ سال پیش در نبرد سلطان یعقوب لبنان کشته شد Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نبرد سلطان یعقوب در زمان حمله ارتش اسرائیل به نیروهای سوریه در خاک لبنان روی داد و طی آن دست کم ۲۰ سرباز اسرائیلی کشته شدند.

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت که مأموران ویژه روسی مستقر در سوریه بقایای جسد یک سرباز اسرائیلی را که ۳۷ سال پیش در لبنان ناپدید شده بود، پیدا کرده‌اند.

رئیس جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه ۱۵ فروردین در یک گفتگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با اعلام این که جسد این سرباز به دست نیروهای روسی کشف شده، تأکید کرد که این نیروها برای این مأموریت «تلاش بسیاری» کرده‌اند.

زکریا باومل، سرباز اسرائیلی که متولد آمریکا بود، در ۲۱ خرداد ۱۳۶۱ در ۲۱ سالگی در نبرد سلطان یعقوب لبنان به همراه دو سرباز دیگر ناپدید شد. این نبرد در زمان حمله ارتش اسرائیل به نیروهای سوریه در خاک لبنان روی داد و طی آن دست کم ۲۰ سرباز اسرائیلی کشته شدند.

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرده بود که بقایای جسد این سرباز چند روز پیش پیدا شده و پس از انجام آزمایش دی‌ان‌ای، برای تدفین به اسرائیل بازگردانده شده است. با این حال اسرائیل می‌گوید عملیات کشف جسد این عضو پیشین ارتش، «سری» بوده و جزئیات مربوط به این کشف را فاش نکرده است.

نتانیاهو سه سال پیش وعده داده بود که تلاش برای یافتن اثری از سه سرباز مفقودالاثر این کشور را ادامه می‌دهد. او این سخنان را زمانی اعلام کرد که روسیه یک تانک از بقایای نبرد سلطان یعقوب را به اسرائیل بازگرداند.

روسیه نیز پیش از این گفته بود نیروهای ویژه این کشور مستقر در سوریه در تلاش هستند تا اثری از سربازان ناپدید شده اسرائیلی در منطقه بیابند. پوتین در مکالمه خود با نتانیاهو گفت: «سربازان ما با نیروهای سوری محل بقایای جسد را یافتند. بسیار خوشحالیم که اکنون آنها می‌توانند جسد او را با تشریفات نظامی لازم به خانه بازگردانند.»

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، بنیامین نتانیاهو نیز ضمن تشکر از پوتین یادآوری کرد که دو سال پیش از رئیس جمهوری روسیه برای یافتن بقایای جسد باومل درخواست کمک کرده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرباز اسرائیلی که یک مجروح فلسطینی را کشته بود، به هجده ماه حبس محکوم شد

حزب الله دو سرباز اسرائیلی را کشت، نتانیاهو ایران را تهدید کرد

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند