حمله طالبان به نیروهای امنیتی افغانستان ۱۳ کشته برجای گذاشت

حمله طالبان به نیروهای امنیتی افغانستان سیزده کشته برجای گذاشت
حمله طالبان به نیروهای امنیتی افغانستان سیزده کشته برجای گذاشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طالبان در حالی از ابتدای سال جاری میلادی بر شدت حملات خود به مراکز نظامی و دولتی افغانستان افزوده است که نمایندگان این گروه افراط‌گرا چندی است برای به دست گرفتن سهمی از قدرت بر سر آتش بس و توافقنامه صلح با فرستاده آمریکا و دیگر گروه های مخالف دولت کابل مذاکره می کنند

آگهی

منابع محلی در افغانستان از حمله نیروهای طالبان به نیروهای امنیتی این کشور در ولایت بادغیس خبر می دهند. بر اساس این گزارش در حمله به چند پاسگاه در ولسوالی بالامرغاب دست کم سیزده تن از نیروهای امنیتی افغانستان کشته و ۲۲ دیگر زخمی شده اند.

رسانه‌های خبری در افغانستان با تهیه گزارشی در این خصوص به نقل از سربازان دولتی اعلام کرده اند که این حملات چند پاسگاه در ولسوالی بالامرغاب را هدف قرار داده و درگیری میان طرفین همچنان ادامه دارد.

این درگیری ها در حالی به اوج خود رسیده است که به گفته شورای ولایتی بادغیس نیروهای طالبان چهارشنبه شب حملات خود را برای تصرف این منطقه آغاز کرده بودند.

طلوع نیوز به نقل از عبدالعزیز بیک، رییس شورای ولایتی بادغیس اعلام کرده است در جریان این حملات از شب گذشته تاکنون دست کم پنجاه نیروی امنیتی جان باخته اند و به جز ساختان های متعلق به پلیس و نیروهای نظامی دیگر بخش ها تحت کنترل نیروهای طالبان درآمده است.

طالبان در حالی از ابتدای سال جاری میلادی بر شدت حملات خود به مراکز نظامی و دولتی افغانستان افزوده است که نمایندگان این گروه افراط گرا چندی است برای به دست گرفتن سهمی از قدرت بر سر آتش بس و توافقنامه صلح با فرستاده آمریکا و دیگر گروه های مخالف دولت کابل مذاکره می کنند.

ولایت بادغیس و به خصوص ولسوالی بالامرغاب پیشتر نیز به دفعات هدف حملات نیروهای طالبان قرار گرفته بود. آخرین مورد از این حملات چند هفته پیش باز می گردد که بنا به گزارش رسانه های محلی ده روز به طول انجامید و در جریان آن بیش از بیست سرباز ارتش افغانستان جان باختند.

بیشتر بخوانید:

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن ۱۰ کودک در حمله هوایی نیروهای بین‌المللی به شمال افغانستان

عبیدالله بارکزی نماینده سابق پارلمان افغانستان ترور شد

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد