آمریکا: در صورت سقوط رژیم کنونی، به ونزوئلا دلار تزریق می‌کنیم

آمریکا: در صورت سقوط رژیم کنونی، به ونزوئلا دلار تزریق می‌کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایالات متحده برنامه دارد تا از طریق بانک‌ها، گوشی‌های تلفن‌ همراه، اپلیکیشن‌ها و دیگر راه‌های هوشمندانهبه ونزوئلا پول نقد برساند.

آگهی

دولت آمریکا در نظر دارد در صورت سقوط رژیم مادورو به بانکهای این کشور دلار تزریق کند.

به نوشته وبسایت بلومبرگ یک مشاور ارشد اقتصادی دونالد ترامپ، رئيس جمهوری ایالات متحده با اعلام این خبر گفت که مقامات این کشور از پیش با خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا وارد گفتگو شده‌اند تا در صورت سقوط دولت نیکلاس مادورو راه‌حلی اقتصادی را برای برون‌رفت از شرایط کنونی این کشور پیدا کنند که بتوان آن را فورا به اجرا درآورد.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

لَری کودلا، مدیر شورای اقتصاد ملی دولت آمریکا که روز گذشته در واشنگتن سخن می‌گفت افزود که ایالات متحده برنامه دارد تا از طریق «بانک‌ها، گوشی‌های تلفن‌ همراه و اپلیکیشن‌ها و دیگر راه‌های هوشمندانه پول نقد» به ونزوئلا برساند.

وی همچنین گفت:‌ «این پول نقد، دست‌کم در ابتدا نه بولیوار که دلار خواهد بود. تا نیاز به بولیوار در کار نباشد.»

آقای کودلا همچنین اشاره کرد که‌ «وزارت خزانه‌داری، شورای امنیت ملی، و صندوق بین‌المللی پول همزمان روی این برنامه کار می‌کنند. و افزود‌ که اگر رهبری این کشور تغییر کند کاخ سفید به «سرعت وارد عمل» خواهد شد.

ایالات متحده که تحریم‌های سنگینی را علیه ونزوئلا و مقامات آن وضع کرده، هشدار داده است که نباید به خوان گوایدو، که آمریکا وی را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت شناخته، آسیبی برسد.

ونزوئلا با وجود ذخایر نفتی سرشار در سالهای اخیر با تورم لجام‌گسیخته، گرسنگی و کمبود دارو و قطع سراسری برق روبرو بوده است. دولت مادورو بر خلاف مخالفانش مدعی است مشکلات کشور نه در اثر مدیریت بد بلکه به خاطر ضرباتی بوده است که مخالفان داخلی و خارجی آن را به شکل برنامه‌ریزی شده به این کشور وارد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مایک پنس به سفیر ونزوئلا در سازمان ملل: شما نباید اینجا باشید!

سفر دوره‌ای رئیسی به آمریکای لاتین؛ ایران و ونزوئلا ۲۵ سند همکاری امضا کردند

اخراج چهره مخالف ونزوئلا از کلمبیا؛ گوایدو: آزار و اذیت مادورو به بوگوتا رسیده است