سوئیس حافظ منافع آمریکا در ونزوئلا می‌شود

ساختمان سفارت آمریکا در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا
ساختمان سفارت آمریکا در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمریکا و سوئیس روز جمعه توافق‌نامه را امضاء کردند که به موجب آن سوئیس حفاظت از منافع ایالات متحده را در ونزوئلا بر عهده گرفت.

آگهی

آمریکا و سوئیس روز جمعه توافق‌نامه را امضاء کردند که به موجب آن سوئیس حفاظت از منافع ایالات متحده را در ونزوئلا بر عهده گرفت.

همزمان با امضاء این توافقنامه توسط وزیر خارجه سوئیس و سفیر آمریکا در بِرن ، دولت سوئیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اجرایی شدن این توافق‌نامه که به منزله میانجی‌گری برن میان واشنگتن و کاراکاس خواهد بود، می‌تواند سطح تنش‌های میان دو کشور را کاهش دهد و از این نظر، ثبات در منطقه آمریکای جنوبی را افزایش دهد.

روابط دیپلماتیک آمریکا و ونزوئلا به دلیل به رسمیت شناختن رهبر مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا از حدود دو ماه پیش قطع شده است.

بیشتر بخوانید:ونزوئلا: راه برای ورود نیروهای روس بیشتر باز است

آمریکا و ده‌ها کشور اروپایی و آمریکایی ضمن حمایت از خوان گوایدو، رهبر مخالفان آقای مادورو او را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند و از او برای برگزاری انتخابات آزاد ریاست جمهوری حمایت کردند.

اقدامی که خشم آقای مادورو و متحدانش را برانگیخت به طوری که روسیه با ارسال نظامیان و جنگنده‌های خود به این کشور تلاش کرده تا مانع از سقوط دولت ونزوئلا شود.

در چنین شرایطی سوئیس تلاش دارد تا انجام امور کنسولی متوقف شده میان ونزوئلا و آمریکا را بر عهده بگیرد، مسئولیتی که همچنان در قبال آمریکا و ایران ایفا می‌کند و کمی پیشتر در مورد کوبا و آمریکا عهده‌دار بود.

البته با وجود امضاء این توافق‌نامه میان سوئیس و آمریکا، اجرایی شدن آن منوط به این است که دولت آقای مادورو نیز این کشور را به عنوان حافظ منافع آمریکا به رسمیت بشناسد.

بیشتر بخوانید:آمریکا تمام دیپلمات‌های خود را از ونزوئلا خارج می کند

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ از روسیه خواست تا نیروهای نظامی خود را از ونزوئلا خارج کند

سوئیس در پی بحث‌های مرتبط با جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی خود را به همه‌پرسی می‌گذارد

سوئیسی‌ها در یک همه‌پرسی به افزایش میزان مستمری بازنشستگی رای دادند