اتریش به کنترل‌ها در مرز با مجارستان و اسلوونی ادامه می‌دهد

اتریش به کنترل‌ها در مرز با مجارستان و اسلوونی ادامه می‌دهد
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر کشور اتریش اعلام کرده است که انتظار دارد شمار بازداشت مهاجرانی که از مسیر شبه جزیره بالکان قصد دارند خود را به اتحادیه اروپا برسانند افزایش یابد.

آگهی

وزیر کشور اتریش در نامه ای به کمیسیون اروپا اعلام کرد که کشورش کنترل در مرز مجارستان و اسلوونی را تا ماه نوامبر ادامه خواهد داد.

هربرت کیکل، وزیر کشور اتریش از شمار زیاد مهاجران غیرقانونی و «خطر بالقوه تروریسم» ناشی از بازگشت احتمالی افراط گرایان داعش از سوریه و عراق به عنوان دلایل تصمیم خود نام برده است.

وزیر کشور اتریش اعلام کرده است که انتظار دارد شمار بازداشت مهاجرانی که از مسیر شبه جزیره بالکان قصد دارند خود را به اتحادیه اروپا برسانند افزایش یابد. هربرت کیکل عضو حزب راست افراطی آزادی است. 

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

مهلت کنترل ها در مرز اتریش با مجارستان و اسلوونی قرار بود روز ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت) پایان یابد.

کنترل مرزی بین کشورهای عضو منطقه شنگن امری غیر معمول به شمار می رود. این در حالی است که آلمان، اتریش و شماری دیگر از کشورها به دنبال بحران ورود پناهجویان در سال ۲۰۱۵ میلادی تصمیم گرفتند به شکل اضطراری مرزهای خود با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را کنترل کنند.

تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی به کنترل مرزهای خود ادامه می دهند که کمیسیون اروپا خواستار مقابله با ضعف کنترل در مرزهای خارجی کشورهای عضو اتحادیه شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسلوونی فعالیت مرزبانان شبه‌نظامی را ممنوع کرد

منتقدان لایحه اصلاح قانون کپی رایت اینترنتی در اروپا تظاهرات کردند

اتریشی‌ها بلندترین سازه هیزمی جهان را برپا کردند