درگیری پلیس ضدشورش یونان با پناهجویان

کودکان پناهجویان به پلیس ضدشورش گل هدیه می‌کنند- یونان- اردوگاه دیاواتا
کودکان پناهجویان به پلیس ضدشورش گل هدیه می‌کنند- یونان- اردوگاه دیاواتا Copyright REUTERS/Alexandros Avramidis
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز پنج‌شنبه چهار آوریل، صدها نفر به دشت واقع شده در کنار اردوگاه پناهجویان «دیاواتا» در نزدیکی مرز مقدونیه شمالی رسیدند و آنجا چادر زدند. آنها از طریق گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌ بود تشویق شده‌ بودند که به حرکتی دست‌جمعی برای عبور از مرز شمالی یونان بپیوندند.

آگهی

پلیس یونان روز شنبه ۶ آوریل با گروهی از پناهجویان و مهاجران درگیر شد.

پناهجویان در مزرعه‌ای در نزدیکی مرز شمالی یونان چادر زده‌اند. آنها امیدوارند از یونان عبور کرده و به سمت شمال اروپا بروند. پلیس ضدشورش شماری گاز اشکاور به ده‌ها نفر – که برخی کودکان خود را در آغوش داشتند - شلیک کرد. پناهجویان اقدام به پرتاپ سنگ و بطری کرده بودند تا بتوانند سد مرزی پلیس را بشکنند.

بیشتر بخوانید:

روز پنج‌شنبه چهار آوریل، صدها نفر به دشت واقع شده در کنار اردوگاه پناهجویان «دیاواتا» در نزدیکی مرز مقدونیه شمالی رسیدند و آنجا چادر زدند. آنها از طریق گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌ بود تشویق شده‌ بودند که به حرکتی دست‌جمعی برای عبور از مرز شمالی یونان بپیوندند. حدود ۱۰۰ چادر در این دشت که زیر نظر پلیس بود بر پا شده بود. در روزهای گذشته اخباری مبنی بر باز شدن مرز یونان به سوی مقدونیه برای عبور پناهجویان در فیسبوک پیچیده بود اما رسانه‌های یونان آنها را «اخبار جعلی» خواندند.

پناهجویان با وجود درخواست‌های پیاپی مسئولان از بازگشت به مراکز رسیدگی به امور مهاجرین خودداری کردند. آنها به ممنوعیت عبور از مرز نیز اعتنایی نکردند. ده‌ها هزار پناهجو که عمدتاً از عراق و سوریه و افغانستان آمده‌اند، به دلیل بسته شدن مرزها در کشورهای بالکان در سال ۲۰۱۶ همچنان در یونان باقی مانده‌اند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«اروپا پناهجویان را می‌کشد»

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد